نسخه چاپی

تشكیل دولت ائتلافی جدید یونان

دولت ائتلافی یونان بین حزب چپگرای سیریزا كه در انتخابات اخیر به پیروزی رسیده و حزب راستگرای "یونانی های مستقل"، تشكیل شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دولت ائتلافی جدید یونان پس از مذاکراتی که کمتر از یک ساعت بین رهبران دو حزب سیریزا و یونانی های مستقل انجام شد، شکل گرفته است. دو طرف ظاهرا اختلافات متعدد خود را کنار گذاشته و موضعی واحد در مخالفت با سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا، اتخاذ کرده اند.

وولف پیکولی اقتصاددان، در این باره به بلومبرگ گفت: گرچه حزب سیریزا ممکن است از ماه عسل کوتاه خود، لذت ببرد ولی تشکیل ائتلاف جدید با یک حزب راستگرا، مستلزم تنش و درگیری بین دو حزب خواهد بود و این مساله می تواند منجر به بی ثباتی شود.

وی افزود: این بدترین دستاورد ممکن بود. یونانی های مستقل یک حزب ملی گرا هستند و این یک ائتلاف بد است. هر دو حزب سیاسی نیز تجربه چندانی در اداره دولت ندارند.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر جدید یونان خواهد بود و انتظار می رود تا اواخر امروز دوشنبه، اعضای کابینه خود را به رئیس جمهور معرفی کند.
ترکیبی از ۱۴۹ نماینده حزب سیریزا و ۱۳ نماینده حزب یونانی های مستقل، اکثریت پارلمان یونان را تشکیل خواهند داد. ۱۶۲ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی پارلمان یونان در اختیار این دو حزب خواهد بود.

پانوس کامنوس رهبر حزب یونانی های مستقل در این باره تاکید کرد: من می خواهم در شرایط کنونی بگویم که یک دولت وجود دارد. یونانی های مستقل به آلکسیس تسیپراس به عنوان نخست وزیر، رای اعتماد خواهد داد.

پیروزی حزب چپگرای سیریزا در انتخابات روز گذشته یونان، این کشور را در آستانه خروج از منطقه یورو و اختلاف با وام دهندگان بین المللی بر سر اجرای سیاست های ریاضتی قرار داده است.تسیپراس پس از پیروزی در انتخابات، بار دیگر قول داده است تا به تلاش خود برای مذاکره مجدد با وام دهندگان بین المللی در خصوص وام ۲۴۰ میلیارد یورویی، ادامه دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...