نسخه چاپی

حملات هكری به سیستم عامل اندروید

بررسی ها نشان می دهد گوگل هیچ برنامه ای برای برطرف كردن یك آسیب پذیری خطرناك در مرورگر اینترنتی نسخه های قدیمی آندروید ندارد.

به گزارش نما به نقل از سی نت، با توجه به اینکه 60 درصد از کاربران اندروید از نسخه های قدیمی این سیستم عامل همراه استفاده می کنند بی مسئولیتی گوگل آنها را به طور جدی در معرض خطر قرار داده است.

نکته جالب این است که گوگل در هفته های اخیر به افشای آسیب پذیری های امنیتی سیستم عامل های شرکت های رقیب مانند اپل و مایکروسافت پرداخته، اما خود حاضر نیست برای به روزکردن سیستم عامل اندروید کاری انجام دهد.

شرکت گوگل خود از وجود مشکل یاد شده آگاه است. این مشکل مربوط به مرورگر اینترنتی نسخه 4.3 Jelly Bean سیستم عامل مذکور و همین طور نسخه های قدیمی تر اندروید است و لذا امنیت میلیون ها نفر را تهدید می کند.

استدلال گوگل این است که به روزکردن برنامه مرورگر در نسخه های قدیمی آندروید به علت اتکای آن به موتور قدیمی وب کیت و همین طور برخی مشکلات فنی دیگر چالشی بزرگ است.

بی توجهی گوگل به رفع مشکل یاد شده با واکنش تند موسسات و متخصصان امنیتی مواجه شده است که نگرانند هکرها از این مشکل برای سرقت اطلاعات شخصی صدها میلیون نفر سواستفاده کنند.

یکی از نسخه های اندروید که کاربرانش با چنین مشکلی مواجه نیستند نسخه Android: 4.4 KitKat است که 39.1 درصد از کاربران آندروید از آن استفاده می نمایند. Android 5.0 Lollipop که در ماه نوامبر عرضه شد تنها از سوی یک دهم درصد از کاربران اندروید مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...