نسخه چاپی

پنج نكته از یك دیدار

ناصر قاضی پور

ديدار نمايندگان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با رهبر معظم انقلاب امسال هم در فضاي بسيار صميمي برگزار شد. در باره اين ديدار و منويات راهگشاي مقام معظم رهبري خطاب به وكلاي ملت نكات زير قابل توجه است:
1- مقام معظم رهبري در اين ديدار نكته ارزشمندي را در مورد رفتار نمايندگان مطرح كردند. ايشان ضمن اعلام رضايت از پركاري همكاران در مجلس، فرمودند كه از نمايندگان بسيار خوب، پاك دست و منزه كه براي مردم خود بي منت و خالصانه كار مي‌كنند، اخبار متعددي دارم. اين بخش از صحبت‌هاي مقام معظم رهبري براي وكلاي ملت بسيار اميدوار كننده بود و در مجلس آينده نيز موتور محرك آنها خواهد شد.
2- ايشان همچنين خطاب به نمايندگان فرمودندكه كار را براي خدا انجام بدهيد. همچنين در بخش ديگري از بيانات خود احساس تكليف، نيت خالصانه و تلاش براي كسب رضايت الهي باتوكل به خدا را در موفقيت مجلس بسيار موثر دانستند.
3- رهبر معظم انقلاب در اين ديدار خطاب به نمايندگان فرمودند كه قانون را خوب و شفاف تصويب كنيدو بعد از تصويب نيز نظارت داشته باشيد تا اجرا شود. مجلس براي نظارت بر دولت ابزارهاي متعددي همچون تذكر، سئوال و استيضاح را در اختيار دارد و به نظر مي‌رسد كه به تدريج وضعيت مجلس ما در استفاده از اين ابزارها بهتر مي‌شود؛ چنانكه ديديم مجلس هشتم توانست از بيشتر گزينه هاي نظارتي خود استفاده كندو تابلوي سئوال از رئيس جمهوري را بشكند. بر همين اساس اميدواريم مجلس نهم بتواند هم در بعد نظارتي و هم در بعد خودنظارتي تقويت شود.
4- ايشان در بخش ديگري از سخنان خود فرمودند كه نمايندگان مردم بايد سالم باشند يعني از لحاظ سياسي، اخلاقي و مالي سلامت خود را حفظ كنند. من كاري به شايعاتي كه مطرح مي‌شود ندارم و در جالگاهي هم نيستم كه بخواهم در باره مشكل سالم بودن يا نبودن نمايندگان مجلس صحبت كنم ؛ اما آن چه واضح به نظر مي‌رسد اين است كه معظم له در اين زمينه دغدغه‌هاي جدي دارند كه ما به عنوان مريدان ايشان بايد در مسير اجرايي كردن آنها قدم برداريم.
5- با توجه به همزماني سال اول مجلس نهم با سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد مسائلي همچون اشتغال جوانان و كنترل تورم را در اولويت خود قرار دهيم تا از اين رهگذر بتوانيم در راه تقويت توليد ملي گام برداريم. در رابطه با مسائل بين‌المللي نيز با توجه به تشديد تهديدها و تحريم‌هاي آمريكا و غرب نبايد حتي يك قدم عقب بنشينيم و ضروري است كه در راستاي استيفاي حقوق اساسي ملت ايران به خصوص در بخش هسته‌اي هوشمندانه عمل كنيم.


منبع: هفته نامه پنجره

۱۳۹۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...