نسخه چاپی

آغاز لیگ منتقدان كی‌روش

لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز خواهد شد و هواداران فوتبال منتظر عملكرد منتقدانی هستند كه طی چند روز گذشته كی‌روش را به دلیل اتخاذ سیستم نادرست و حذف در جام ملت‌های آسیا مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش نما ، هفته هجدهم لیگ برتر طی فردا و روز جمعه با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و هواداران فوتبال ایرانی منتظرند تا عملکرد کادرفنی تیم‌ها را در این تعطیلات و با تغییراتی که ایجاد کرده‌اند ببیند.

سرمربیانی که طی این مدت و بعد از حذف ایران از جام ملت‌های انواع و اقسام انتقادات را متوجه کارلوس کی‌روش و تیم رهبری‌اش کردند. از بازی دفاعی و سیستم رو به عقب تیم ملی و نداشتن مالکیت توپ تا...

حالا همانطور که گفته شد همه منتظرند تا ببیند حمید درخشان، امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی و ... در ویترین مربیان لیگ برتری هستند که بلافاصله بعد از حذف تیم ملی تیغ انتقادات خود را به سمت کارلوس کی‌روش روانه کردند.

اکنون فرصت آن است که این مربیان در بازی‌های این هفته لیگ برتر خود را اثبات کنند و نشان دهند از نظر فنی بالاتر از سرمربی تیم ملی هستند.

امیر قلعه نویی – حسین فرکی

امیر قلعه‌نویی در اولین بازی تیمش بعد از تعطیلات لیگ به مصاف سپاهان خواهد رفت. تیمی که در دور رفت به بدترین شکل این تیم را متوقف کرد و شکست سختی را به استقلال تحمیل کرد. اکنون دو مربی روی نیمکت دو تیم این فرصت را دارند تا در زمین صاف آزادی فوتبالی در خور شان فوتبال دوستان ایرانی ارائه دهند. دست هر دو تیم هم از نظر کیفی بالاست و امیر قلعه‌نویی که 6 بازیکن ملی‌پوش در ترکیب تیم ملی داشت و ادعا می‌کند بازیکنان دیگری هم مثل یعقوب کریمی و میلاد فخرالدینی و ... هم باید دعوت می‌شدند باید به مصاف حسین فرکی برود که او هم ضمن انتقاد به شیوه سرمربی‌گری کی‌روش مدعی بود از تیمش باید حداقل 4 نفر در تیم ملی حضور داشته باشند. حضور این تعداد بازیکن ملی‌پوش از دو تیم ملی‌ می‌تواند به کیفیتی که مربیان دو تیم از بازی انتظار دارند کمک بسزایی کند و رد و بدل شدن گل‌های فراوان و موقعیت‌های حساس می‌تواند فوتبال‌دوستان را از دیدن این بازی راضی به خانه‌های‌شان بفرستد. این کوچکترین انتظاری از مربیان دو تیم در این بازی است.

میانگین گل‌زده دو تیم در بازی‌های لیگ برتر در این فصل، عدد 52/1 را برای سپاهان و 7/1 برای شاگردان امیر قلعه‌نویی را نشان می‌دهد که این عدد در چهار بازی تیم ملی در جام ملت ها 75/1 بود.

حمید درخشان

حمید درخشان منتقدترین مربی فوتبال ایران محسوب می‌شود که از علی دایی تا قطبی، از بگوویچ تا گل محمدی و کی‌روش از او خاطره دارند. در تندترین انتقادش مدعی شد که هرگز به مربی 45 روزه نباخته است و شاید در خاطرش نبود که بعد از قبول هدایت پرسپولیس و در 24‌امین روز هدایت حسین فرکی در سپاهان به این تیم در یک بازی انتقادآمیز و سراسر تدافعی بازی را واگذار کرده بود. حمید درخشان در این فصل هرگز نتوانسته هواداران تیمش را راضی کند و باخت‌های پیاپی او هم باعث شده هواداران این تیم نا‌امید به این فصل باشند. درخشان که مدعی بود با جذب چند بازیکن تیم متفاوتی را در نیم فصل روانه مسابقات خواهد کرد باید در اولین گام به مصاف ذوب یحیی گل محمدی برود و عدم نتیجه گیری در این بازی پرسپولیس را کاملا از لیگ برتر دوره چهاردهم دور خواهد کرد. درخشان هم در این فصل تیمش با میانگین 1/1 گل زده عملکرد مثبتی در این فاز نداشته و باید منتظر ماند تا در ادامه مسابقات فوتبال هجومی به سبک سرمربی این تیم را دید و هواداران منتظر همان پرسپولیسی باشند که بارها وعده ان را شنیده اند.

در شرایطی که فوتبال ایران پس از شکست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فضای دوقطبی را تجربه می‌کند و دور، دور منتقدین و علاقمندان به سرمربی تیم ملی است امیدواریم هیجان لیگ خیلی زود جای غم حذف از استرالیا را بگیرد و البته شرایط فنی رقابت‌های پیش رو طوری باشد که کارلوس کی‌روش دیگر جرات نکند مربیان استقلال و پرسپولیس فاقد صلاحیت فنی مربیگری بداند.

این جنگی است که امیدواریم نتایجش به بهبود کلی شرایط فوتبال ایران منجر شود.

حمید ابراهیمی

۱۳۹۳/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...