نسخه چاپی

دلیل محبوبیت آیفون چیست؟

امروز، جدیدترین گزارش مالی كمپانی آمریكایی اپل منتشر شد و تیم كوك مدیرعامل این شركت از درآمد فوق العاده 74/6 میلیارد دلاری اپل خبر داد.

به گزارش نما ، در آمدی نزدیک به 18 میلیارد دلار روانه به حساب های این شرکت واریز شده است. این آمار فروش، آماری است که نه کارشناسان اقتصادی اپل انتظارش را داشتند و نه فعالان وال استریت.

جالب اینجاست که بنابر گزارش اپل در این باره ؛ این شرکت، موفق به فروش 74/5 میلیون دستگاه آیفون شده است. آماری حیرت انگیز که شگفتی تمام فعالان اقتصادی و کسانی که علاقه مند به بازار تلفن های همراه هستند را بر می انگیزد.

بدون شک می توان آیفون را در دنیای تجارت یک جادو دانست ، اما راز موفقیت این محصول و محبوبیت بالای جهانی آن چیست؟ شاید پاسخ این سوال را بتوان در چندین کتابی که درباره اپل نوشته و منتشر شده، جستجو کرد.

در واقع، دلیل موفقیت اپل چیزی نیست که در قالب کلمات بگنجد. اپل با آیفون مسیر جدیدی را برای تولید کنندگان تلفن همراه، ساخت و توانست آینده این محصول را به طور کلی تغییر دهد. اما به راستی دلایل محبوبیت محصول دوست داشتنی شرکت اپل یعنی آیفون چیست؟

اولین دلیل را می توان تلاش شرکت های دیگر، که در کار تولید تکنولوژی جدید هستند و در تلاشند که در بازار همیشه پیشرو باشند جستجو کرد. اما در مورد اپل کاملا چیز متفاوت است.

خیلی ساده است؛ طراحان و مهندسان اپل که در حال طراحی آیفون هستند همیشه نیاز های شخصی خود را در ساخت این گوشی هوشمند دخیل کرده اند و دلیل آن هم می توان استفاده تمام کارکنان این شرکت از محصولات اپل دانست. تفکر مهندسان و طراحان اپل این است که محصولی را تولید کنند که بدون آن دیگر قادر به زندگی کردن نباشند!

دلیل دوم محبوبیت اپل را می توان سادگی دانست ؛ چیزی که در دنیای پیچیده تکنولوژی برای هر کسی مهم و ضروری به نظر میرسد و هیچ کس از آن دوری نمی کند. استیو جابز مغز متفکر فقید اپل تلاش داشت محصولی را بسازد که در عین سادگی بتواند کارهای پیچیده ای انجام دهد.

سومین دلیل این محبوبیت؛ اپل استور است که در ایران متاسفانه برای کاربران محصولات اپل به معنای حقیقی درک نشده است. در ابتدا زمانی که اپل این فروشگاه را به وجود آورد اغلب کارشناسان، استراتژی اپل در به وجود آوردن فروشگاهی اختصاصی برای محصولات خود را به سخره گرفتند اما اپل ثابت کرد که خواب های زیادی برای تک تک محصولات خود دیده است.

در این فروشگاه از شما می پرسند، امروز می خواهید چه کاری بکنید؟ و این سوالی است که عاشقان تکنولوژی را با خود همراه می کند.

دلیل چهارم را میتوان تمرکز این شرکت بر روی ساخت یک گوشی دانست، موضوعی که در دیگر شرکت ها صادق نیست و آنها محصولات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند. سازندگان آیفون تمام تمرکز ، وقت و دقت خود را برای تولید یک تلفن همراه که در مقایسه با دیگر رقبا یک سر و گردن بالاتر است هزینه می کنند. بعلاوه، تک محصولی بودن اپل خرید و انتخاب را برای مشتریان آسان تر می کند و بیشتر مردم قطعا به دنبال آسان خرید کردن هستند تا انتخاب سخت بین دریایی از محصولات.

در نهایت شاید بتوان گفت که اپل هیچ محصول جدیدی را اختراع نکرد اما در حقیقت اپل تمام محصولاتی را که تا ان زمان اختراع شده بود از نو ساخت. تلفن هوشمند، اختراع اپل نبود اما آیفون معنای تازه ای به جهان تلفن های همراه بخشید.

۱۳۹۳/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...