نسخه چاپی

علیرضا نصرآزادانی در گفتگو با نما:

كمترین كاری بود كه انزجار از اسرائیلی‌ها نشان دادم

عکس خبري -کمترين کاري بود که انزجار از اسرائيلي‌ها نشان دادم

بازیكن تیم ملی تكواندو ایران گفت: مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی قبول نكردم كه برابر نماینده این رژیم غاصب بایستم و با این حركت خود نشان دادم كه معنویات برای ورزشكاران ایران اهمیت بالایی دارد.

علیرضا حاجی میرزابابا- به گزارش نما ،در تاریخ ورزش ایران پس از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ورزشکاران زیادی بودند که در مسابقات بینالمللی قید رسیدن به مدال را زدهاند و به خاطر حمایت از آرمانهای مردم مظلوم فلسطین و جهان اسلام از رقابت با نماینده رژیم غاصب صهیونیستی انصراف دادهاند. علیرضا نصرآزادانی تکواندوکار اصفهانی تیم ملی کشورمان در رقابتهای بینالمللی تکواندو یونان در حالی که دو مبارزه نخست خود را با پیروزی پشتسر گذاشته بود در دور سوم با نماینده اسرائیل روبهرو شد و به رغم آنکه بخت اول قهرمانی وزن 74 کیلوگرم این تورنمنت بود از مبارزه با نماینده این رژیم غاصب انصراف داد، این بهترین بهانه بود تا با او تماش گرفته و دلیل برای این کار جویا شویم.

 به چه دلیل حاضر نشدی برابر حریف اسرائیلی خود مبارزه کنی؟
مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی قبول نکردم که برابر نماینده این رژیم غاصب بایستم و با این حرکت خود نشان دادم که معنویات برای ورزشکاران ایران اهمیت بالایی دارد. هر ساله به همراه تمامی مسلمین جهان با تظاهرات در آخرین جمعه ماه رمضان حمایت خود را از مردم بی‌دفاع فلسطین که سال‌هاست از حق قانونی خود محروم هستند، اعلام می‌کنیم. این کمترین کاری بود که می‌توانستم برای نشان دادن انزجار خود از اسرائیلی‌ها نشان دهم.

گویا معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان  نیز در منزلتان از شما تقدیر کردند؟
از تمامی عزیزانی که قدم رنجه کردند و مرا مورد تقدیر خویش قراردادند تشکر می‌کنم. من به وظیفه خودم عمل کردم و نیازی به این زحمتی که برایم کشیده شد نبود. امیدوارم که به زودی اولین قبله مسلمانان از چنگ این رژیم غاصب آزاد شود و مردم فلسطین به خانه‌های خود بازگردند.

کیفیت رقابت‌های تکواندوی یونان را چگونه ارزیابی کردی؟
تکواندو‌کاران بسیار خوبی از سرتاسر جهان در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. با توجه به اینکه به نفر اول هر وزن 10 امتیاز جهت کسب حدنصاب لازم برای حضور در المپیک ریو اضافه می‌شد تمامی مبارزان با همه توان خود به رقابت با یکدیگر پرداختند. امیدوارم هفته آینده که به همراه تیم ملی در تورنمنت بین‌المللی امارات شرکت خواهم کرد بتوانم قهرمان شوم و اتفاقی که در یونان با حضور نماینده اسرائیل به فرجام نرسید را کامل کنم. ضمن اینکه از اردیبهشت ماه رقابت‌های لیگ جهانی تکواندو (گرندپریکس) آغاز می‌شود که در آنجا نیز می‌توانیم امتیاز لازم برای ورود به المپیک را کسب کنم.

مسابقات لیگ تکواندو کشور در چه حالی است؟
امسال با توجه به اینکه اسپانسرهای کمتری از تیم‌های حاضر در لیگ حمایت کردند، مبالغ پیشنهادی جهت قرارداد با ملی‌پوشان افت محسوسی کرد و در نتیجه من و بیشتر بچه‌های تیم ملی ترجیح دادیم که با تیمی قرارداد نبندیم. اکثر تکواندوکاران تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی شرکت کردند و در نتیجه کیفیت لیگ پایین آمد. به نظرم در این میان تکواندو ایران ضرر کرد. چون جوانان آینده‌دار این ورزش فرصت رقابت با ملی‌پوشان تکواندو را پیدا نکردند و نتوانستند آن طور که باید و شاید خود را در کوران مسابقات لیگ محک بزنند. امیدوارم این اتفاق موجب شود تا در سال آینده با افزایش مبالغ قراردادها شاهد لیگ پویایی در کشور باشیم.

رقابت با مسعود حجی‌زواره در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی تو را اذیت نمی کند؟
حجی‌زواره نماینده خوبی از استان کرمانشاه است و توانست در بازی‌های آسیایی اینچئون برای کاروان ورزشی ایران طلا بگیرد. او همیشه از آمادگی بالایی برخوردار بوده و خوشحالم که با یکدیگر رقابت سالمی داریم. با توجه به رفاقتی که بین ماست امیدوارم پس از کسب سهمیه المپیک برزیل هر کدام که آماده‌تر‌ و شایسته‌تر بودیم به این رقابت‌ها برویم تا ایران مدال خوشرنگی را در وزن پنجم کسب کند.

شرایط اردوهای تیم ملی در چه شرایطی است؟
من از سال 2001 که در تیم ملی نوجوانان حضور داشتم زیرنظر بیژن مقانلو سرمربی فعلی تیم ملی که در آن زمان سرمربی تیم ملی نوجوانان بود کار کردم. او همیشه جو مساعد و قابل قبولی را در تمرینات برای شاگردان خودش فراهم می‌کند. الان در کنار او مهدی بی‌باک و یوسفی بدنساز تیم ملی نیز تاثیر خوبی روی بچه‌ها دارند و آمادگی روحی و بدنی ما را در بهترین وضع خود قرار داده‌اند.

فرزان عاشورزاده به عنوان بهترین ورزشکار ایران توسط سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران انتخاب شد،‌شاید این انتخابر برای تکواندوی ایران سکوی پرتابی باشد؟
تکواندو ایران مرتب در حال پیشرفت است و ورزشکاران آماده این رشته پشتوانه خوبی برای این ورزش هستند. اینکه عاشورزاده در میان ورزشکاران تمامی رشته‌های ورزشی ایران بهترین می‌شود نشان از این دارد که تکواندوکاران بهترین‌های ورزش ایران هستند. ضمن اینکه عاشورزاده در وزن خود نیز بهترین تکواندوکار جهان است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...