نسخه چاپی

بررسی رفت و آمد بدون ویزا در تهران - مسكو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت:تهران مسكو رفت و آمد بدون ویزا را بررسی می‌كنند و همچنین درباره تعرفه بالای صادرات كالاهای ایرانی به روسیه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافق اولیه به امضاء می‌رسد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پرس‌تی وی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه به دنبال این هستند که امکان رفت‌وآمد و تجارت را بدون اخذ ویزا برای توریست‌ها و فعالان اقتصادی دو کشور در سال 2015 برقرار کنند.

مهدی سنایی گفت: برای فعالان اقتصادی و تجاری گرفتن ویزاهای طولانی مدت بسیار سخت است اما خوشحالیم که در سال 2014 وزرای امور خارجه دو کشور روسیه و ایران در سال 2014 برای تسهیل نظام دریافت ویزا بین دو کشور به ویژه در بخش توریست و فعالیت اقتصادی، به توافق رسیدند.

نماینده ایرانی اضافه کرد: مسکو و تهران به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری دو کشور تا پایان سال هستند. همچنین راجع به تعرفه‌های بالای صادرات کالاهای ایرانی به روسیه انتظار می‌رود توافق اولیه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2015 به امضا برسد.

سفیر ایران در جمهوری اسلامی ایران افزود: «فکر می‌کنم که باید در سال 2015 روی این مسئله کار شود که ایران قراردادهای اقتصادی خود با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تحکیم بخشد.ایران می‌خواهد از این فرصت برای صادرات به روسیه و دیگر کشورها استفاده کند».

وی همچنین افزود: محصولات ایرانی مانند فرآورده‌های لبنی و گوشت طی دو ماه آینده برای صادرات به روسیه تأیید شده است.

سنایی همچنین گفت:"به ما قول داده شده است موضوع صادرات و قرارداد تفاهمنامه همکاری با اوراسیا در 4 ماهه نخست امسال یعنی تا ‌آخر ماه مارس عملی شود".

هیئت ایرانی حامل پیام رئیس جمهور ایران به روسیه سفر کرده است در این سفر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نماینده جمهوری اسلامی است و مهدی سنائی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر امور خارجه آقای ولایتی را همراهی می کنند.

علی اکبر ولایتی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر نواک، وزیر انرژی و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است.

طرفین درباره توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط دوجانبه ایران و روسیه، تحولات منطقه‌ای و جهانی بحث و مذاکره کرده اند.

در جریان مذاکرات ولایتی و پوتین، دو طرف توافق کردند، برای ارتقای عضویت و جایگاه ایران در پیمان شانگهای تلاش کنند.

ارتقای روابط اقتصادی، گسترش حمل و نقل ریلی، صادرات محصولات اقتصادی از ایران به روسیه، همکاری های اقتصادی در زمینه آبزیان، ایجاد شش نیروگاه حرارتی در ایران از جمله برخی توافقهای صورت گرفته است. دو طرف همچنین درباره مذاکرات 1+5 گفت‌وگو کردند.

محور مذاکرات بر روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تمرکز داشته است.

۱۳۹۳/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...