نسخه چاپی

گروهی كه بوكوحرام را شكار می‌كند

رئیس جمهور نیجریه، شبه نظامیانی كه عناصر بوكوحرام را شكار می‌كنند قهرمانان جدید كشور خوانده و حمایت خود را از آن‌ها اعلام كرده است.

به گزارش نما به نقل از ابنا، برخی از مردم نیجریه برای جبران ضعف ارتش این کشور در مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام اقدام به تشکیل گروه‌های شبه نظامی کرده‌اند تا از محله و شهرشان در برابر این گروه تکفیری دفاع کنند.

در شهر موبی، شبه نظامیان تشکیل شده توسط مردم موفق شده‌اند کنترل شهر را که از نوامبر سال گذشته میلادی در کنترل بوکوحرام بود، دوباره به دست بگیرند.

مردم گویوک نیز دست به کار شده‌اند و دور تا دور شهر خود را سنگربندی و تله گذاری کرده‌اند تا از حمله بوکو حرام به شهرشان خودداری کننند.

در این بین گروه‌های شبه نظامی از اقدام به مجازات‌های اعضای گروه بوکوحرام که طی ماه‌های اخیر موجب مرگ هزاران نفر در نیجریه شده‌اند نیز کوتاهی نمی‌کنند.

حدود یک هفته پیش، یک گشت از شبه نظامیان مردمی چهار نفر را به جرم عضویت در گروه بوکوحرام بازداشت و آن‌ها را در ورودی شهر اعدام کردند.

«داودا» شهروند شهر گویوک است که درباره مرگ‌های اخیر تحقیق کرده، او در این باره می‌گوید: برادرم من را در جریان ماجرا گذاشت. او در حال رانندگی در جاده اصلی بوده است که جمعیتی را در کنار یک پمپ بنزین می‌بیند. مردم به او می‌گویند که چهار عضو بوکوحرام توسط شبه نظامیان کشته شده‌اند. مردم دور جنازه‌ها جمع شده بودند. به گفته مردم محلی، شبه نظامیان با توجه به اینکه این افراد در حال نزدیک شدن به شهر بوده‌اند، آن‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند و سپس جنازه آن‌ها را سوزانده‌اند.

شبه نظامیان و برخی از مردم می‌گویند این افراد عضو بوکوحرام بوده‌اند، برای آن‌ها همین که فردی سوار موتور باشد و اسلحه به دست داشته باشد کافی است که عضو بوکوحرام باشد.

به گفته فرماندهان گروه‌های شبه نظامی، آن‌ها با خبر شده‌اند که بوکوحرام در نظر دارد به شهر آن‌ها حمله کند.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، طی روزهای اخیر ۶۰۰ نفر به زعم عضویت در بوکوحرام توسط گروه‌های نظامی و مردمی اعدام و کشته شده‌اند. گروه بوکوحرام به تازگی با حمله به چند شهر و روستا بیش از دو هزار نفر را کشته و سوزاندند.

به رغم خشونت‌های صورت گفته از سوی شبه نظامیان، «گولاک جاناتان» رئیس جمهور نیجریه، این شبه نظامیان را قهرمانان جدید کشور خوانده او حمایت خود را از آن‌ها اعلام کرده است.

۱۳۹۳/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...