نسخه چاپی

حمله گسترده داعش از سه محور به كركوك

یك منبع امنیتی در استان كركوك در 250 كیلومتری شمال بغداد امروز جمعه اعلام كرد عناصر داعش حمله نظامی گسترده ای را از سه محور به این استان آغاز كردند و بر بخشهایی از شمال این شهر مسلط شدند.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز نوشت: داعش با حمله گسترده به جنوب کرکوک، کنترل شماری از مناطق را در جنوب این شهر در دست گرفت.
منبع امنیتی گفت درگیری های شدید بین نیروهای کرد با عناصر داعش در مناطق جنوب و جنوب غرب این استان از بامداد امروز آغاز شده است .

منبع امنیتی عراق تاکیدکرد شمار زیادی از تروریست های داعش از بامداد امروز حملات نظامی گسترده ای را از سه محور تل‌الورد ومکتب خالد ، روستای مریم بیک ومنطقه ترکلان و نیز از ناحیه تازه در جنوب و جنوب غرب کرکوک آغاز کردند .

این منبع افزود نیروهای پیشمرگه و گروههای مقاومت مردمی و عشایر منطقه توانستند یورش تروریست های مسلح را دفع کنند و درگیری های شدیدی بین طرفین همچنان ادامه دارد.

منبع امنیتی عراق حملات گسترده جدید داعش به کرکوک را شدید ترین حمله نظامی این گروه تکفیری به استان نفت خیز کرکوک از اوایل ژوئن گذشته دانست که تروریست های داعش به مناطق زیادی از شمال و شمال شرق عراق حمله کردند و بخش های زیادی از استان های نینوا ، صلاح الدین ، دیاله و نیز کرکوک را تحت اشغال خود درآوردند .

منبع امنیتی عراق که خواست نامش نشود با اشاره به اینکه درگیری های شدید میان داعش و مبارزان کرد در مناطق جنوب و جنوب غرب کرکوک ادامه دارد ، گفت در این درگیری ها شماری از طرفین کشته و یا زخمی شدند اما امار دقیق قربانیان هنوز مشخص نیست .

منبع امنیتی تصریح کرد داعش در حمله به کرکوک از نیروهای خود در مناطق موصل ، تکریت و نیز استان دیاله استفاده کرده است .

منبع امنیتی خاطر نشان کرد بر اساس گزارش های منابع اطلاعاتی ، شمار زیادی از عناصر داعش از یک هفته پیش در مناطق حویجه ، الریاض و الرشاد در جنوب غرب کرکوک مستقر هستند و خود را برای حمله نظامی به کرکوک آماده می کنند .

۱۳۹۳/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...