نسخه چاپی

عذرخواهی روزنامه ژاپنی از مسلمانان جهان

روزنامه «توكیو شیمبون» ژاپن كه چندی پیش اقدام به بازنشر صفحه اول نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» كرده بود، طی پیامی رسمی از مسلمانان سراسر جهان به دلیل این اقدام عذرخواهی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه «توکیو شیمبون» ژاپن که چندی پیش اقدام به بازنشر صفحه اول نشریه موهن فرانسوی کرده بود، طی پیامی رسمی از مسلمانان سراسر جهان به دلیل این اقدام عذرخواهی کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، روزنامه ژاپنی «توکیو شیمبون» که صفحه اول نخستین شماره نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» پس از حمله اخیر به دفتر این نشریه را منتشر کرده بود، از مسلمانان سراسر جهان به دلیل این اقدام خود عذرخواهی کرد.

مسئولان این روزنامه ژاپنی پیشتر در توجیه این اقدام خود اعلام کرده بودند که قصد دارند با انتشار تصاویر توهین آمیز شارلی ابدو کاری کنند که خوانندگان و مخاطبان این روزنامه خود بتوانند درباره این ماجرا که اعتراضات زیادی را در جهان اسلام برانگیخته است، قضاوت کنند.

اما آنها هم‌اکنون در عقب‌نشینی آشکار مطلبی تحت عنوان «عذرخواهی از مسلمان» را در شماره اخیر خود به چاپ رسانده و در آن نوشته‌اند: روزنامه ما با بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام احساسات مسلمان را جریحه‌دار کرد و ما به این دلیل صمیمانه از همه مسلمانان جهان عذرخواهی می‌کنیم.

این روزنامه ژاپنی همچنین در کنار این مطلب مقاله کوتاهی تحت عنوان «درباره بازنشر کاریکاتورها» درج کرده که در آن آمده است: ما نامه‌های اعتراضی را از سوی دو سازمان پاکستانی مسلمانان ژاپن دریافت کرده‌ایم که طی آن این دو سازمان اعلام کرده‌اند که از انتشار صفحه اول نشریه شارلی ابدو توسز روزنامه ما به شدت شوکه و عصبانی شده‌اند.

شریه موهن فرانسوی شارلی ابدو چندی پیش اقدام به انتشار تصاویر و کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) کرد و دو مرتبه پس از آن نیز در تکرار اقدام اهانت‌آمیز خود در تیراژهای 5 و 7 میلیون نسخه‌ای این نشریه را با کاریکاتور پیامبر (ص) منتشر کرد و با این اقدام خشم جهان اسلام و مسلمانان بسیاری از کشورهای جهان را برانگیخت.

دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، چندی پیش مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته شدند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...