نسخه چاپی

انفجار هواپیما در فرودگاه لیبی

یك مسئول لیبیایی اعلام كرد یك فروند هواپیمای باربری روز جمعه در فرودگاه طرابلس پایتخت این كشور منفجر شد.

به گزراش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، یکی از مسئولان پایگاه هوایی « معیتیقه» در منطقه تاجورا واقع در 30 کیلومتری شرق پایتخت این کشور امروز با اعلام این خبر گفت یک فروند هواپیمای باربری نظامی لیبیایی در این پایگاه هوایی که در حال حاضر به عنوان فرودگاه بین المللی در شهر طرابلس مورد استفاده قرار می گیرد ، منفجر شد اما در این حادثه به کسی در آسیبی نرسیده است . این هواپیمای باربری نظامی که کاملا در آتش سوخت از نوع « ایلوشین» بوده است .
این مسئول لیبیایی که نامش ذکر نشده است خاطر نشان کرد این هواپیما قرار بود امروز در ماموریت ارسال کمک به منطقه ای در جنوب لیبی شرکت کند اما ساعاتی قبل از پرواز منفجر شد.وی گفت احتمال می رود این هواپیما بمب گذاری شده باشد.
از سوی دیگر در حالیکه سخنگوی اتاق عملیات مشترک امنیتی در طرابلس در این خصوص گفته است این حادثه به سبب نقص فنی و آتش گرفتن مخزن سوخت هواپیما رخ داده است ، نیروهای ویژه وابسته به شبه نظامیان « فجر لیبی» در صفحه فیسبوک خود اعلام کردند هواپیما مذکور در نتیجه اقدام تروریستی منفجر شده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس ،همچنین شاهدان اعلام کرده اند پیش از وقوع انفجار در این هواپیما صدای شلیک آر. پی .جی در این منطقه شنیده اند .منابع دولتی لیبی نیز اعلام کرده اند این هواپیما حامل سلاح و مهمات برای شبه نظامیانی که کنترل پایتخت این کشور را در دست دارند ، بوده است و این حادثه در نتیجه منفجر شدن بخشی از مهمات داخل آن رخ داده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...