نسخه چاپی

رفع سردرد با ماساژ كف پا

مشت و مال یا ماساژ امروزه می‎تواند در كاهش تنش‎های ذهنی و فكری كمك بزرگی كند. همچنین، استفاده از سنگ پا و ماساژ كف پا به كاهش سر درد و افزایش آرامش كمك می‎كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یکی از دستورات مهم برای پاکسازی بدن از مواد زائد مساله کاهش غذا و روزه داری است. امروزه به علت دسترسی فراوان و ارتباطات گسترده و غذاهای متنوع بر سر سفره افراد نتیجه‎ای جز پُرخوری و پُر شدن معده, پُر شدن وریدها‎ و اندام‎ها ندارد و موجب ریزش مواد زائد به اندام‎های مختلف بدن می‎شود.
محسن ناصری متخصص طب سنتی توصیه می‎کند که وزن خود را ثابت نگه دارید تا انرژی‎های شما افزایش پیدا کند و از روزه داری و کم خوردن برای پاک شدن محیط داخلی خود استفاده کنند.

پیامر اکرم (ص) می‎فرمایند:"معده خانه تمام دردها و پرهیز در راس همه درمان‎ها قرار دارد"

یکی دیگر از دستورات مهم برای پاکسازی بدن ورزش است. هنگام ورزش گردش خون افزایش پیدا می‎کند و تعریق اتفاق می‎افتد و بسیاری از مواد زائد از طریق پوست دفع می‎شود. همچنین، با ورزش و فعالیت‎های بدنی دفعات تنفس افزایش پیدا می‎کند و بسیاری از مواد زائد از طریق تنفس دفع می‎شود.

به طور کلی می‎توان گفت که همه مراکز پاکسازی با ورزش تحریک می‎شود که نتیجه آن پس از ورزش متعادل به صورت احساس سبکی و نشاط بروز پیدا می‎کند. ابن سینا معتقد است که کسی که ورزش معتدل رعایت شرایط آن انجام می‎دهد, دچار بیماری‎هایی که به علت تجمع مواد زائد روی می‎دهد, دچار نمی‎شوند.

مشت و مال یا ماساژ امروزه می‎تواند در کاهش تنش‎های ذهنی و فکری کمک بزرگی کند.

یکی دیگر از دستورات پاکسازی, حمام است که متاسفانه امروزه تبدیل به دوش گرفتن فوری شده است و دوش گرفتن سریع فرصت کافی برای باز شدن کامل منافذ دفع پوستی نمی‎شود.

در حمام، گردش خون محیطی افزایش پیدا می‎یابد و رنگ چهره باز می‎شود و مواد زائدی که روی پوست تجمع پیدا کرده است کاملاً تمیز می‎شود. همچنین، استفاده از سنگ پا و ماساژ کف پا با آن به کاهش سر درد و افزایش آرامش کمک می‎کند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...