نسخه چاپی

مسئول كمیته همیاری و تشكل‌های مردمی ستاد دهه فجر خبر داد

اجرای بیش از 7 هزار برنامه در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر

مسئول كمیته همیاری و تشكل‌های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از اجرای بیش از 7 هزار برنامه در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: واگذاری مسكن، افتتاح بیمارستان در استان‌های محروم بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

به گزارش نما ،منصور قمشه با اشاره به اجرای بیش از 7 هزار برنامه‌ اصلی توسط دستگاه‌های عضو کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی گفت: امسال همراه با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و وفادار ایران اسلامی شاهد فعالیت‌های گسترده سازمان‌های مردم‌نهاد در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خواهیم بود.

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای افتخارآفرین انقلاب اسلامی، دهه فجر را میراث ماندگار حضرت امام(ره) و شهدا، ایثارگران و جانبازان برشمرد و تبیین دستاوردهای ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط همه دلسوزان نظام را یک وظیفه برای حفظ این میراث دانست.

وی گفت: خط‌ مشی و اصول حاکم در برنامه‌های کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی در جشن انقلاب و دهه فجر امسال بر محور پیشرفت، عدالت، توانمندسازی خانواده‌های محروم در سایه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

مسئول کمیته همیاری ارائه فعالیت‌ها توسط سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی، ایما‌ن‌افزایی مردم در ایام‌الله دهه فجر را مورد تأکید قرار داد.

قمشه در تبیین اقدامات زیربنایی در کشور به برخی از شاخص‌های توانمندسازی کشور اشاره کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انفاس قدسیه حضرت امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله) اقدامات زیربنایی و فاخری از جمله:

ـ حمایت گسترده از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به ویژه سالمندان و زنان و کودکان

ـ بهره‌مندی اکثر جمعیت روستایی کشور از تلفن خانگی، خانه بهداشت، شبکه آب آشامیدنی، راه آسفالته و گاز رسانی

ـ ارتقای سطح تحصیلی و فرهنگی در کشور به ویژه در خانوارهای مناطق دورافتاده کشور

ـ حمایت گسترده از ایتام و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

ـ طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار

ـ ارائه بسته‌های حمایتی رایگان در موضوعات فرهنگی، معاضدت حقوقی و مهارت‌آموزی در سراسر کشور گوشه کوچک و برگ زرینی از اقدامات برجسته انقلاب اسلامی در بیش از سه دهه بوده است.

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی در ادامه به برخی از برنامه‌های مهم دستگاه‌های عضو این کمیته را در ایام‌الله دهه فجر امسال تشریح کرد.

ـ تکمیل و افتتاح بیش از 3 هزار پروژه در بخش‌های روستایی کشور

ـ برگزاری 36 جشنواره بزرگداشت بازنشستگان مهر در خانه امید در سراسر کشور

ـ برگزاری مراسم ویژه دهه فجر در 36 روستای منتخب در سراسر کشور

ـ تجلیل از زنان سرپرست خانوار و مادران نمونه و کارآفرینان توسط کمیته امداد امام(ره) و سازمان‌های مردم‌نهاد

ـ برگزاری نشست‌های دانشجویی و گفتمان‌های دینی و نقش امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در تثبیت ارزش‌های دینی

ـ برگزاری مسابقات فرهنگی و دانشجویی با موضوع فرهنگ، حجاب و عفاف و نشست‌های فرهنگی با موضوعات انقلاب اسلامی، شکوفایی فرهنگ اسلامی، هنر و فرهنگ ایرانی

ـ برگزاری گسترده برنامه های فرهنگی و هنری در کانون‌های جوانان پیرو ولایت و مراکز شبانه‌روزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور

ـ احداث 2400 واحد مسکن مددجویی و 88 پروژه ساختمان حمایتی و عام‌المنفعه توسط کمیته امداد امام(ره)

ـ حضور دانشجویان در مراسم غبارروبی مزار شهدا و آشنایی جوانان با فرهنگ شهادت و شهدای انقلاب اسلامی

ـ افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله پروژه‌های آب‌رسانی و گازرسانی در سطح روستاها و مناطق محروم توسط مرکز توسعه روستایی

ـ برپایی غرفه مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای نیکوکار در روز راهپیمایی 22 بهمن توسط کمیته امداد امام(ره)

ـ مراسم جشن انقلاب و آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در 102 کانون و 95 خوابگاه کمیته امداد امام(ره)

ـ توزیع پوشاک نوروزی خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان توسط کمیته امداد

ـ حضور معلولان هنرمند در اجرای برنامه‌های هنری در مسیر راهپیمایی 22 بهمن

ـ تجلیل از خیرین روستایی

ـ برگزاری 36 نشست دانشجویی توسط معاونت فرهنگی کمیته امداد امام(ره) با عناوین خانواده و سبک زندگی دینی، کار و کسب و فرهنگ دینی، علم‌آموزی و کسب زندگانی دینی.

ـ افتتاح پروژه‌های عمرانی و مددجویی خانواده‌های کمیته امداد امام(ره) در سراسر کشور

ـ برگزاری همایش کشوری کارفرمایان حامی کارگر مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی

ـ آزادسازی جمعی از زندانیان نیازمند توسط ستاد دیه

ـ برگزاری همایش سایه‌های مهربانی توسط مجمع خیرین دانشگاهی جهاد دانشگاهی

ـ ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای محروم با هماهنگی پست بانک

ـ تداوم پوشش بیمه حوادث تمام روستاهای کشور توسط مرکز توسعه روستایی ریاست‌جمهوری با هماهنگی بیمه ایران

ـ برگزاری جشن توانمندسازی معلولین بهزیستی با حضور گروه‌های سرود و تئاتر برجسته از این سازمان و برپایی غرفه در روز راهپیمایی

ـ تداوم ایجاد شبکه نیکوکاری در کمیته‌ی امداد حضرت امام(ره) جهت شرکت هر چه بیشتر مردم در مددرسانی به یکدیگر و اقشار نیازمند

ـ بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی با تجهیزات کامل در مناطق محروم کشور توسط مجمع خیرین سلامت و سازمان تأمین اجتماعی

ـ اهداء جهیزیه به زوج‌های جوان توسط کمیته امداد و سازمان‌های مردم‌نهاد.

ـ تنظیم تفاهم‌نامه همکاری با بیش از 77 کشور توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و برگزاری مراسم افتتاحیه انجمن دوستی ایران و سازمان ملل در تهران در دهه فجر.

ـ برگزاری 90 همایش دانشجویی با حضور دانشجویان خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در دفاتر این نهاد در استان‌های سراسر کشور

ـ تجدید میثاق بزرگ جوانان کانون‌های ولایت کمیته امداد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) در حرم مطهر حضرت امام (ره).

ـ برپایی چادرهای سلامت در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن و ارائه خدمات پزشکی (تست قند، تست فشار خون، درمان سرپایی و ... توسط پزشکان کارمند و داوطلب) جمعیت هلال احمر.

ـ افتتاح پروژه‌های درمانی از جمله بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم(ع) در استان کرمان، بیمارستان هامون زابل در سیستان و بلوچستان، مرکز تصویربرداری امام رضا(ع) در ارومیه، مرکز سیتی اسکن در بیمارستان سبلان تهران، درمانگاه تیران و کرون در استان اصفهان و تأسیس دفتر اسناد پزشکی در سمنان و بخش دیالیز در بیمارستان اراک توسط سازمان تأمین اجتماعی.

ـ برگزاری مانورهای امدادی و کارگاه‌های آموزشی ویژه روستائیان و افتتاح و توسعه خانه‌های داوطلب در دهه فجر توسط سازمان هلال احمر.

ـ برگزاری مسابقه دل‌نوشته‌ها در مورد حضرت ولی عصر(عج) و برپایی کارگاه آموزشی با موضوع مهدویت و ولایت و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسالم توسط کمیته امداد امام(ره)

ـ اعزام تیم درمان اضطرار و کاروان سلامت به مناطق آسیب‌دیده و محروم کشور و ارائه خدمات سلامت رایگان به روستاییان و مردم محروم این مناطق، همچنین ارائه خدمات دارویی رایگان توسط جمعیت هلال احمر.

ـ برگزاری اردوهای جهاد فجر در روستاهای محروم هر استان توسط مرکز توسعه مناطق محروم ریاست‌جمهوری

ـ برگزاری مسابقات ورزشی ـ‌امدادی بین کانون‌ها در سطح شهرستان و استان توسط سازمان تأمین اجتماعی

ـ تخفیف ویژه تمامی مراکز فرهنگی و ورزشی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دهه فجر جهت جوانان

ـ برپایی ایستگاه صلواتی در طول ایام دهه فجر

ـ ارائه مشاوره بیمه‌ای و درمانی و برگزاری جشنواره سراسری عکس تأمین اجتماعی در یک نگاه در ایستگاه فرهنگی مستقر در خیابان آزادی در روز 22 بهمن

ـ تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و ایتام نخبه کمیته امداد امام(ره)

ـ مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده شهدای سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بهزیستی در مراسم ویژه

ـ تجلیل از برترین طرح‌های خودکفایی و توانمندی خانواده‌های تحت حمایت

ـ نواختن زنگ انقلاب در مدارس عشایری و تجلیل از دهیاران برتر و خیرین روستایی

ـ افتتاح 30 مرکز بهداشتی درمانی شهری از جمله: مرکز درمان ناباروری، مرکز پیشگیری از سرطان، مرکز ام آر آی و سی‌سی‌یو و پایگاه بهداشت توسط مجمع خیرین سلامت در زمین‌هایی مجزا به مساحت تقریبی 5 هزار متر مربع و همچنین کلنگ‌زنی 15 طرح عمرانی توسط خیرین در سراسر کشور توسط این مجمع.

ـ برگزاری مسابقات فرهنگی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) موضوع مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی توسط کمیته امداد امام(ره) همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نقش علم در توانمندی کشور توسط این نهاد مقدس.

ـ آزادسازی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستادهای دیه و انجمن حمایت از زندانیان در سطح کشور (در هر استان دو نفر در هر روز از ایام‌الله دهه فجر) توسط ستاد دیه و همچنین حضور خیرین، نیکوکاران، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین استانی در غرفه‌های انجمن حمایت از زندانیان در طول دهه مبارک، همچنین تلاش برای آزادی حداکثری زندانیان واجد شرایط در جرایم غیرعمد

ـ تجدید بیعت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مزار شهدای انقلاب و مراسم نثار گل در هفته استقبال از مراسم.

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...