نسخه چاپی

ایران عامل تغییر قواعد بازی با تل‎آویو

رسانه های عربی این روزها در گزارشهای خود به نقش ایران در تحولات منطقه ای از جمله فلسطین، یمن، سوریه و بازار نفت پرداخته اند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، روزنامه لبنانی النهار امروز در گزارشی با اشاره به عملیات موفقیت آمیز حزب الله لبنان در مزارع شبعا که طی آن ۱۷ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، اعلام کرد: این عملیات بیانگر تغییر قواعد بازی و مواجهه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی است که ایران اصلی ترین عامل تعیین کننده در آن است.

از سوی دیگر، «حسن شلحته» تحلیلگر روزنامه لبنانی اللواء نوشت: مزارع شبعا و بلندی های جولان به جبهه واحدی برای محور مقاومت علیه اسرائیل تبدیل شده است. این تحلیلگر لبنانی همچنین مدعی شده که ایران می تواند از موضوع تحولات جولان به عنوان اهرم فشاری برای فشار بر آمریکا در مذاکرات هسته ای استفاده کند.

خاطرنشان می شود ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با دستور مستقیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به دو گشتی نیروهای حزب الله در منطقه القنیطره حمله کرد که در پی آن ۶ نیروی مقاومت به شهادت رسیدند. چند روز پس از این عملیات نیروهای حزب الله لبنان با اجرای عملیاتی دقیق در مزارع شبعا ۱۷ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند. بر اساس سخنان شب گذشته «سید حسن نصرالله» این عملیات در زمان مشابه با حمله القنیطره (ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه بعد از ظهر) به دو گشتی صهیونیستی رخ داد و تنها تفاوت آن با عملیات رژیم صهیونیستی این بود که نیروهای حزب الله از نزدیک خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

پنتاگون سندی از نقش آفرینی ایران در یمن ندارد

پایگاه «Voice of yemen» در گزارشی به موضع پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره نقش ایران در تحولات یمن پرداخته است. «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرده است: آمریکا دلایل و اسنادی مبنی بر حمایت ایران از جنبش انصارالله در اختیار ندارد.

به گزارش این پایگاه یمنی، سخنگوی پنتاگون ادامه داد: البته من گزارشهای منتشر شده درباره حمایت ایران از حوثی ها را تکذیب نمی کنم اما تاکنون سند و مدرکی درباره حمایت و یا ارتباط میان آنها نیافته ایم.

افزایش ۲۰ درصدی واردات کشورهای آسیایی از نفت ایران

پایگاه رویترز عربی در گزارشی اعلام کرد: میزان واردات کشورهایی آسیایی از نفت خام تولید ایران در سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۹.۸ درصد افزایش یافته که بیشترین میانگین نسبت به سال گذشته است. در این گزارش از چهار کشور چین ، هند ژاپن و کره جنوبی به عنوان اصلی ترین واردکنندگان نفت ایران در سال ۲۰۱۴ یاد شده است.

از سوی دیگر، پایگاه المصریون بخشهایی از گزارش بانک جهانی درباره آینده صادرات نفت ایران را منتشر کرده است. در گزارش این نهاد بین المللی توافق ایران و گروه ۱+۵ به عنوان سوپاپ اطمینان بازگشت رونق به اقتصاد ایران و افزایش صادرات نفتی ایران عنوان شده است.

در این گزارش پیش بینی شده است که صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۱۷ به میزانی که پیش از اعمال تحریمها قرار داشت برسد.

تکذیب اظهارات خالد مشعل درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، «جمال عیسی» از رهبران حماس، اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره اظهارات اخیر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش فلسطینی در موضوع روابط با ایران را تکذیب کرد. برخی منابع خبری اخیرا اعلام کرده بودند: مشعل در دیدار با مقامات ترکیه، علت اصلی تلاش برای بهبود روابط با ایران را شرایط نامساعد مالی این جنبش اعلام کرده است.

پایان شش ساله قطعی روابط دیپلماتیک میان ایران و مغرب با حضور سفیر ایران در این کشور و اظهارات یک دیپلمات اروپایی درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ به علت عدم عقب نشینی ایران از جمله اخبار رسانه های عربی درباره کشورمان بوده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...