نسخه چاپی

مدیركل حفاظت محیط زیست خوزستان؛

آلودگی هوا در اهواز از حد مجاز گذشت

غلظت بالای گردوغبار در اهواز دستگاه سنجش ‌آلودگی محیط زیست را از كار انداخت و پروازهای فرودگاه این شهر را تعطیل كرد.

به گزارش نما به نقل از کیهان ، غلظت بالای گردوغبار پنجشنبه گذشته در این استان به‌ویژه در شهر اهواز دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست به دلیل غلظت بالای گردوغبار در اهواز قادر به نشان دادن میزان آلودگی هوا و ریزگردها نبود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست استان رقمی بالای 10 هزار میکروگرم ندارد. بنابراین قادر نبود میزان غلظت گردوغبار را در پنجشنبه گذشته نشان دهد.آلودگی هوا سبب شده است بسیاری از شهروندان در این روز خانه‌نشین شوند. رئيس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: به دلیل غلظت گردوغبار در هوای اهواز در روز پنجشنبه، پنج پرواز فرودگاه اهواز لغو شد.

مجید ملایانی افزود: لغو این پروازها به دلیل نبود دید کافی صورت گرفته است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: تمام بیمارستان‌ها و اورژانس و مراکز درمانی در خوزستان به ویژه در شهر اهواز روز پنجشنبه به حالت آماده‌باش درآمدند. اسماعیل دیدانی افزود: ریزگردها ممکن است حاوی قارچ، هاگ، میکروب و مواد حساسیت‌زا باشد که خطر آلرژی را به همراه دارند؛ اما در اغلب موارد ذرات تنها حاوی سیلیس هستند که اثرات آن بر بدن موضعی است.


پنج شهرستان اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان و دشت آزادگان استان خوزستان دچار گردوغبار شدند که اهواز بالاترین میزان آلودگی را تا 70 برابر حد مجاز تجربه کرده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...