نسخه چاپی

آخرین وضعیت هوای غبار آلود خوزستان

نماینده مردم آبادان گفت: بخشی از این موضوع مربوط به گرد و غبار و سامانه هوای كشورهای همسایه بوده و بخشی از آن مربوط به مدیران بخش‌های متولی امر محیط زیست، جنگلداری و مدیریت آب‌های روان كشور است.

به گزارش نما، نماینده مردم آبادان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره اوضاع نامساعد هوای خوزستان طی روزهای اخیر، گفت: وضعیت هوای خوزستان بسیار نامطلوب و گرد و خاک بسیار سنگین آسمان شهرهای خوزستان را پوشانده است.

وی افزود: بخشی از این موضوع مربوط به گرد و غبار و سامانه هوای کشورهای همسایه بوده و بخشی از آن مربوط به مدیران بخش‌های متولی امر محیط زیست، جنگلداری و مدیریت آب‌های روان کشور است که می‌طلبد که یک تدبیر اساسی در این رابطه داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق‌های میان دستور، مصاحبه‌ها و نامه‌هایی که به صورت انفرادی و گروهی به بخش‌های مختلف به ویژه وزارت نیرو، کشاورزی، سازمان محیط زیست و جنگلداری می‌نویسیم، این مطلب را تاکید می‌کنیم که اگر تدبیر لازم در رابطه با گرد و غبار خوزستان اندیشیده نشود، سلامت مردم، محیط زیست و زندگی مردم خوزستان در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گرد و غبار نه تنها بر سلامت مردم تاثیر مثبت و مستقیم دارد، بلکه در زمینه اقتصادی نیز لطمات زیادی را بر جای خواهد گذاشت، لغو پرواز‌ها و کاهش جاذبه‌های زندگی و حضور در خوزستان می‌تواند بسیاری از صاحبان سرمایه و اقتصادی را از خوزستان کوچ دهد.

سعدون‌زاده گفت: همچنین تاثیرات منفی که این گرد و خاک بر شکوفه‌ها و دانه‌های گرده گیاهان مختلف و نخلستان‌ها در موسم لقاح و شکوفایی نخل خرما دارد، موجب می‌شود که کیفیت و کمیت این محصولات پایین بیاید که این اثرات نامطلوب و زیانباری بر درآمد کشاورزان ما خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: توسعه پوشش گیاهان سبز و همچنین گسترش جنگل‌ها و پوشش‌های جنگلی در خوزستان و مدیریت آب‌های روان و صیانت از احیای تالاب‌های بزرگ در این استان به ویژه تالاب شادگان و هورالعظیم می‌تواند راهکار مناسبی باشد که مقدار زیادی از این ریزگرد‌ها را مهار کند.

وی افزود: همچنین تدابیر مکانیکی همچون مالچ پاشی و ایجاد سد و موانع مختلف برای جلوگیری از معلق شدن ریزگرد‌ها در فضا می‌تواند نقش بسزایی در مهار این ضرر و زیان باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی و بخش‌های مربوطه کشور باید نیم نگاهی به انجام مسئولیت و ماموریت‌های بین المللی خود داشته باشند تا به کمک کشورهای متاثر از پدیده ریزگرد‌ها در منطقه بتوان یک اقدام جمعی و بین المللی برای مهار با این پدیده اتخاذ کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...