نسخه چاپی

به خاطر مغزتان آسپرین بخورید

مصرف آسپرین همچنین می‌تواند در كاهش خطر برخی از سرطان‌ها نیز موثر بوده و در عین حال در تشخیص تعدادی از سرطان‌ها مشكل ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از آفتاب، براساس نتایج مطالعات، آسپرین می‌تواند در کاهش خطر بیماری‌های مغزی به ویژه آلزایمر و پارکینسون تا حدودی موثر باشد.



محمد صادق بهاری، داروساز و متخصص روانشناسی گفت:‌ آسپرین تاثیری متفاوت در پیشگیری و کاهش خطر بیماری‌های مختلف دارد و مصرف آن باید حساب شده باشد.



وی با بیان اینکه مزایا و فواید آسپرین بیشتر از مضرات آن است، افزود:‌البته مصرف بیش از اندازه و بی رویه و روزانه آسپرین توصیه نمی‌شود و افرادی که عادت دارند، روزانه آسپرین مصرف کنند، باید این عادت خود را اصلاح کنند.



بهاری با اشاره به فواید مصرف آسپرین تاکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات، آسپرین می‌تواند در کاهش خطر بیماری‌های مغزی به ویژه آلزایمر و پارکینسون تا حدودی موثر باشد.



وی یادآور شد: مصرف آسپرین همچنین می‌تواند در کاهش خطر برخی از سرطان‌ها نیز موثر بوده و در عین حال در تشخیص تعدادی از سرطان‌ها مشکل ایجاد کند.



بهاری خاطرنشان کرد: مصرف بیش از اندازه آسپرین ممکن است بر روی قسمت‌هایی از دستگاه گوارش و حتی سیستم شنوایی نیز اثرات منفی و عوارض مختلفی بر جای گذارد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...