نسخه چاپی

پزشك خاطی از بیمارستان اخراج شد

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی درگیری یك پزشك با یك پرستار در این بیمارستان را در حد بحث لفظی دانسته و از اخراج این پزشك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از آنا، فریدون نوحی، رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی، در تشریح جزئیات این واقعه به خبرنگار آنا گفت: هیچ گونه برخورد فیزیکی و ضرب و شتم از سوی رزیدنت نسبت به پرستار در بیمارستان قلب صورت نگرفته است و حال بچه‌ای هم که در این بخش وارد شده از قبل بسیار بد بوده است و متاسفانه در اتاق عمل آمده و تا لحظه‌ای که فوت کرده در تمام مدت سه پزشک بر بالین این بیمار حضور داشتند.

وی افزود: بنابراین از لحاظ بخش پزشکی هیچ مشکلی و کمبودی در آن لحظه وجود نداشته است. تنها یکی از همکاران درخواست کرده یکی از پزشکان سال بالاتر(پزشک خاطی) این کودک را اکو کند. این پزشک نیز در همان لحظه در حال اکو یک بیمار دیگر بوده که بخاطر تماس های مکرر پرستار با عصبانیت حضور یافته است و بین پزشک و پرستار برخورد لفظی صورت گرفته است.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی یادآور شد: البته ناگفته نماند که ما از قبل نیز با این پزشک مشکلاتی داشته‌ایم بر همین اساس از گذشته نیز توبیخ کتبی در پرونده این پزشک موجود بوده است زیرا این پزشک گاهی اوقات با سایر پزشکان نیز همکاری نمی‌کرد و توضیح شفاهی و کتبی به وی داده بودند و حتی پیشنهاد شده بود که اگر به این رفتارها ادامه دهد حتی ممکن است به کارش خاتمه دهند؛ آن روز هم که در بیمارستان حاضر شده بود ابتدا کارهای بیمار را انجام داده ولی بعد از آن از لحاظ لفظی به پرستار پرخاش کرده که چرا به صورت مکرر تماس گرفته و به رئیس وی مراجعه کرده و پرستار به حالت نگران عقب عقب رفته است که برخی ادعا کردند که ضرب و شتم بوده در حالی که برخورد فیزیکی رخ نداده است.

نوحی تصریح کرد: در ادامه این برخوردهای لفظی مدیر درمان، مدیر گروه و رئیس بخش در محل حاضر می‌شوند زیرا این مسئله برخی اوقات در سیستم درمان اتفاق می افتد و در جریان این ماجرا قرار می‌گیرند بنابراین در همین رابطه تذکراتی به پزشک خاطی می‌دهند که برخورد شما با پرستار درست و مناسب نبوده است و پس از عذرخواهی از پرستار کار خاتمه پیدا می کند.

وی با ابراز تاسف از گفته‌ها و رفتارهای برخی مبنی بر برهم زدن افکار عمومی و تشویش اذهان عمومی گفت: محمد شریفی مقدم از خانه پرستار این اطلاعات را در قالب مصاحبه ای بسیار بد و نادرست در رابطه با موضوعی که وجود ندارد با یکی از رسانه ها مطرح کرده که باعث شد بسیاری از رسانه‌ها نیز به آن مطلب استناد کنند بدون اینکه به صحت موضوع توجه کنند.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی یادآور شد: رزیدنت خاطی روز بعد از آن ماجرا اخراج شد و تعیین تکلیف برای وی را به وزارت بهداشت و کمیته انضباطی واگذار کردیم. البته رزیدنت خاطی گفته بود که حاضرم با گذاشتن دست بر قرآن قسم بخورم که حتی دستم به پرستار نخورده است و ضرب و شتم و برخورد فیزیکی صورت نگرفته است بر همین اساس حتی سه پزشک حاضر در محل نیز شهادت دادند که حق با پزشک است و برخورد فیزیکی نبوده و تنها برخورد لفظی بین پزشک و پرستار اتفاق افتاده است.

نوحی تاکید کرد: ما از سوی نهادهای حقوقی گفته‌های این مقام مسئول در خانه پرستار را پیگیری خواهیم کرد تا از بروز چنین شایعات بی اساسی در آینده پیشگیری کنیم تا در آینده هر کس در هر مقامی به خود اجازه ندهد هر مطلبی را بدون منبع موثق و مستند مطرح کند و شریفی مقدم هم باید در برابر قانون پاسخگو باشد زیرا به گونه‌ای ماجرا را برای رسانه‌ها شرح داد که گویی شخصا در محل حضور داشته و از نزدیک شاهد ماجرا بوده است. در حالی که چنین اتفاقی اصلا رخ نداده است وی با جوسازی و مطرح کردن شایعات بی اساس سعی در متشنج کردن اذهان عمومی داشت و این نگران کردن افکار عمومی واقعا بی انصافانه بوده است. دبیرکل خانه پرستار حتی به نحوی برخورد کرد که سایت ها و رسانه های معاند و خارجی نیز بر اساس آن خبر به نظام جمهوری اسلامی ایران تازیدند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...