نسخه چاپی

ماجرای استخدام های غیرقانونی در دولت قبل

«56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شد» و این گفته مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری كشور نشان می دهد كه 499 هزار تخلف استخدامی در دولت های نهم و دهم انجام گرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: «56 درصد استخدامهای دولت قبلی بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شد» و این گفته مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور نشان می دهد که 499 هزار تخلف استخدامی در دولت های نهم و دهم انجام گرفته است.

مختار محمدی که این اطلاعات را در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرده، افزوده است: شمار استخدام های انجام شده طی هشت سال دولت قبلی 894 هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی بود که از این تعداد 395 هزار نفر که 44 درصد را شامل می شود دارای مجوز قانونی بودند.

از این تعداد استخدام شده تنها 210 هزار نفر که 23 درصد را شامل می شود از طریق آزمون جذب و بکارگیری شدند بنابراین 499هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاه های اجرایی کشور استخدام شدند. 684 نفر بدون برگزاری آزمون عمومی، استخدام و بکارگیری شدند.

محمدی گفت: با ایرادی که رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به استخدام طرح مهرآفرین گرفتند، استخدام 394 هزار نفر لغو شد. در صورتی که این تعداد استخدام که با شروع دولت یازدهم فرآیند جذب آنها متوقف شده، انجام می شد تعداد استخدام ها به یک میلیون و 288 هزار نفر می رسید و سالانه 8000 میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...