نسخه چاپی

صدور قرار مجرمیت روزنامه مردم امروز

عکس خبري -صدور قرار مجرميت روزنامه مردم امروز

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، قرار مجرمیت مدیر مسئول روزنامه توقیف شده «مردم امروز» را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،سید محمود علیزاده طباطبایی اظهار داشت: در مراجعه‌ای که امروز به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه داشتم، آقای قاسم زاده بازپرس پرونده اعلام کرد قرار مجرمیت صادر و پرونده برای دادستان تهران ارسال شده است.

به گفته علیزاده طباطبایی در صورت موافقت دادستان تهران با قرار مجرمیت صادر شده، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود و در صورت مخالفت نیز منع تعقیب می‌خورد.

بر اساس این گزارش، روزنامه مردم امروز پس از ۱۹ شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد.

پس از توقیف روزنامه، مدیرمسئول آن ۲۹ دی برای تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات به دادسرا احضار و قرار شد چهارشنبه هفته گذشته (یکم بهمن) جلسه بازپرسی برگزار شود اما بازپرس جلسه تفهیم اتهام را پس از دو بار تعویق به ششم بهمن ماه موکول شد.

در نهایت مدیر مسئول مردم امروز در شعبه بازپرسی حضور یافت و پس از تفهیم عنوان اتهامی توهین به مقدسات و ارایه دفاعیات، بازپرس برای وی قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون صادر کرد که مبلغ وثیقه صادر شده از سوی متهم تودیع شد.

علاوه بر توقیف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هیئت نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز ۲۹ دی خود پروانه انتشار روزنامه یاد شده به‌ استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضایی ارجاع کرد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...