نسخه چاپی

اظهارات روحانی درباره ماهواره فجر

رئیس‌جمهور گفت: دولت مصمم است مسیر پیشرفت ملی را ادامه دهد و انشاءالله در سال‌های پیش رو به مرحله‌ای می‌رسیم كه همه نیازهای كشور در عرصه‌های فضایی بر مبنای تكنولوژی بومی تأمین خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "ماهواره ملی فجر" نماد پرافتخار توانایی دانشمندان و متخصصان ایران با رمز مبارک «یا محمد رسول‌الله(ص) "و با فرمان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

متن فرمان رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

لاحول و لا قوه الا بالله‌العلی‌العظیم

با سلام و تحیت به پیشگاه پیامبر رحمت و درود بر منجی عالم بشریت، اجازه پرتاب ماهواره ملی فجر با ماهواره بر بومی سفیر فجر را صادر می‌کنم.

علی برکت‌الله

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ملی فجر به فضا، با تبریک پرتاب «ماهواره ملی فجر» با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» (ساخت متخصصان ایرانی)، گفت: دانشمندان و اندیشمندان برجسته ایران در زمینه علوم فضایی وارد مرحله جدیدی شده‌اند.

وی افزود: دولت مصمم است مسیر پیشرفت ملی را ادامه دهد و انشاءالله در سال‌های پیش رو به مرحله‌ای می‌رسیم که همه نیازهای کشور در عرصه‌های فضایی، به دست دانشمندان پرتوان ایران و بر مبنای تکنولوژی بومی تأمین خواهد شد.

ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن اﻓﺘﺨﺎرآﻓﺮﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻫﻮاﻓﻀﺎی وزارت دﻓﺎع ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﭘﺮﺗﺎب‌ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﻫﻮاره در ﺟﻬﺎن اﺳﻼم و ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﺎﯾﻊ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ اﯾﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﯿﻦ ﺳﺎزﻧﺪه ﻣﺎﻫﻮاره در ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﺣﻮل و ﻗﻮه اﻟﻬﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﺎ ﺷﻌﺎر ﷲ‌اﮐﺒﺮ و ﺑﺎ رﻣﺰ ﻣﺒﺎرک "ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪ رﺳﻮل‌ﷲ(ص)" ﭼﻬﺎرﻣﯿﻦ ﻣﺎﻫﻮاره ﺑﻮﻣﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان را ﺑﺎ ﻧﺎم "فجر" ﺑﻪ ﻓﻀﺎ ﭘﺮﺗﺎب ﮐﺮده و در ﻣﺪار زﻣﯿﻦ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ.

ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﻣﺎﻫﻮاره ﻣﻠﯽ ﻓﺠﺮ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﻼش ﻣؤﻣﻨﺎﻧﻪ، ﺧﺎﻟﺼﺎﻧﻪ و ﺟﻬﺎدی داﻧﺸﻤﻨﺪان و ﻣﺤﻘﻘﺎن ﻓﻀﺎﯾﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﺻﻨﺎﯾﻊ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ اﯾﺮان و ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎی داﻧﺶ‌ﺑﻨﯿﺎن داﺧﻠﯽ و ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ، ﻋﻠﻤﯽ و داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﮐﺸﻮر ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﺸﺎن دﯾﮕﺮی ﺑﺮ ﺗﺪاوم رﺷﺪ ﺑﺎﻟﻨﺪه ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺸﻮر در ﻋﺮﺻﻪ ﻓﻨﺎوری‌ﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...