نسخه چاپی

بهره برداری از 50 طرح آبی كشور

هم‌زمان با ایام دهه فجر امسال 50 طرح آبی در كشور با اعتباری افزون بر شش هزار و 500 میلیارد ریال در 14 استان كشور شامل استان های آذربایجان‌غربی، ایلام، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، كرمانشاه، كهگیلویه و بویراحمد، قزوین، گیلان، گلستان، مازندران، لرستان و هرمزگان به بهره‌برداری می رسد.

به‌گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، همزمان با ایام دهه‌فجر امسال 50 طرح آبی در کشور با اعتباری افزون‌بر شش‌هزار و 500 میلیارد ریال در 14 استان کشور شامل استان‌های آذربایجان‌غربی، ایلام، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، گیلان، گلستان، مازندران، لرستان و هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.
از طرح‌های مهم قابل بهره‌برداری بخش آب کشور در ایام دهه‌فجر می‌توان به سد مخزنی دو برج ایلام با اعتباری افزون‌بر 1900 میلیارد ریال، سد مخزنی ایوشان و مروک لرستان با اعتباری افزون‌بر 2300 میلیارد ریال و سد مخزنی مجن سمنان با اعتباری افزون‌بر 180 میلیارد ریال اشاره کرد.
همچنین در این ایام 13 طرح اجرایی شامل مخزن 60 هزار مترمکعبی خط انتقال سد دوستی به مشهد، رینگ آب‌رسانی به شهر دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد و احداث چهار ایستگاه هیدرومتری، لایروبی مسیل و روپرگذاری در رودخانه‌های استان گلستان آغاز خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...