نسخه چاپی

باهنر:ایران دربرخورد با1+5منطقی عمل كرد

عکس خبري -باهنر:ايران دربرخورد با1+5منطقي عمل کرد

نائب‌رئیس مجلس نهم درباره مذاكرات ایران و 1+5 گفت: این مذاكرات یك آزمونی است كه ایران در آن ثابت كرده است كه از ابتدا مباحث منطقی را می‌پذیرد و همواره بر حق داشتن خود از فن‌آوری هسته‌ای و غنی‌سازی در این مذاكرات حمایت كرده است و از طرفی دیگر نیز بر این نكته قائل است كه در استفاده از این فن‌آوری با توجه به فتوای مقام معظم رهبری هیچگونه سوءاستفاده‌ای را انجام نخواهد داد، لذا انتظار می‌رود كشورهای عضو 1+5 یك نیز حق استفاده از انرژی هسته‌ای را از سوی ایران به رسمیت بشناسند.



به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی در نشست خبری با اشاره به سالگرد شهید چمران گفت: این شهید راه انقلاب و امام نقش ارزنده‌ای را در 8سال جنگ تحمیلی به عهده داشته است، لذا جوانان و به خصوص مسئولین ما باید قدر این شهید بزرگوار را بدانند.

وی افزود: در 9تیر دهمین مجمع جامعه اسلامی مهندسی با حضور تمامی احزاب برگزار خواهد شد تا برنامه‌های این تشکل سیاسی برای انتخابات آینده بسته شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی با اشاره به اینکه این تشکل همواره از خطر فتنه و انحراف دور مانده است اظهار داشت: همواره تلاش کردیم که مجمع جامعه اسلامی مهندسین در هفتم تیرماه و به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی برگزار شود. ولی امسال به دلیل پاره‌ای مشکلات برگزاری این مجمع به نهم تیر موکول شد.

*تغییر نظام ریاستی به پارلمانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعید است

باهنر در پاسخ به سؤالی در خصوص ریاست احتمالی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم گفت: این کمیسیون دارای 8نفر عضو ثابت و یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس است و درباره انتخاب رئیس این کمیسیون باید رأی‌گیری در صحن علنی صورت گیرد و رئیس کمیسیون اصل نود مشخص شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: حسینیان و پورمختار گزینه‌های مناسبی برای ریاست کمیسیون اصل نود هستند ولی باید منتظر ماند تا نمایندگان مجلس فرد مورد نظر خود را معرفی کنند.

باهنر درباره تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: تغییر در روند اداره کشور با توجه به قانون اساسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بعید به نظر می‌رسد و به مانند انتخابات گذشته مردم رئیس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد.

*حداد نباید در دور دوم انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حداد عادل که یک چهره سیاسی و ارزشی در نظام است، به دلیل شرکت در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس نهم پایگاهش متزلزل شده است، گفت: وی یک چهره فرهیخته و علمی در جامعه است و توانست در انتخابات دور اول رأی بسیار خوبی را در حوزه انتخابیه تهران به خود اختصاص دهد. لذا پرداختن به مباحث مربوط به انتخابات داخلی مجلس را به صلاح نمی‌دانم اما اعتقاد دارم که حداد نباید در دور دوم انتخابات ریاست مجلس شرکت می‌کرد.

باهنر افزود: انتخابات مجلس نهم از جایگاه بسیار بزرگی دارد زیرا مردم حضور پررنگی در انتخابات داشتند و علی‌رغم اینکه ما برخی از همکارانمان را در مجلس نهم از دست دادیم اما مجلس فعلی از نیروهای تخصصی بسیار خوبی تشکیل شده است و چشم‌اندازه موفقی دارد. از این رو پرداختن به مسائلی چون رقابت‌های درونی در مجلس امری عادی است.

*ایران در برخورد با 1+5 منطقی عمل کرده است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره تشکیل فراکسیون جامعه اصولگرایان در مجلس نهم گفت: اکثریت مجلس نهم را اصولگرایان تشکیل می‌دهند که در مباحث اعتقادی مانند ولایت فقیه‌ با یکدیگر هم‌نظر هستند اما به طور حتم اختلاف سلایقی نیز وجود دارد که این موضوع امری طبیعی است.

وی اظهار داشت: اصولگرایان می‌توانند با توجه به اختلاف نظرهایی که با هم دارند در یک مجموعه عملکرد مثمرثمری را انجام دهند ولی باید به این نکته توجه کنند که اگر با یکدیگر رقابت می‌کنند پیشرفت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را نیز در این رقابت مد نظر بگیرند و در چارچوب اخلاق اسلامی با یکدیگر رفتار کنند.

نائب‌رئیس مجلس نهم درباره مذاکرات ایران و 1+5 گفت: این مذاکرات یک آزمونی است که ایران در آن ثابت کرده است که از ابتدا مباحث منطقی را می‌پذیرد و همواره بر حق داشتن خود از فن‌آوری هسته‌ای و غنی‌سازی در این مذاکرات حمایت کرده است و از طرفی دیگر نیز بر این نکته قائل است که در استفاده از این فن‌آوری با توجه به فتوای مقام معظم رهبری هیچگونه سوءاستفاده‌ای را انجام نخواهد داد، لذا انتظار می‌رود کشورهای عضو 1+5 یک نیز حق استفاده از انرژی هسته‌ای را از سوی ایران به رسمیت بشناسند.

وی تصریح کرد: به طور حتم این مذاکرات باید به یک نتیجه و جمع‌بندی کلی برسند، زیرا جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات بر اساس منطق و حق خود پیش رفته است. از این رو انتظار می‌رود کشورهای غربی نیز عاقل باشند و بدون اتخاذ به حرکت‌های فیزیکی در راستای حل مشکلات خود گام بردارند.

* صلاح نمی‌دانم اصولگرایان به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر حضور حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به صورت مستقل گفت: جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک تشکل سیاسی دارای فعالیت‌های سیاسی گسترده‌‌ای است و همواره بر این موضوع تأکید دارد که اصولگرایان باید به یک اتحاد جمعی در صحنه سیاسی دست یابند اما این موضوع را به ضرورت وحدت میان اصولگرایان خاتمه نمی‌دهد.

وی افزود: جامعه اسلامی مهندسین تأکید دارد که اصولگرایان هیچ موقع از وحدت ضرر نکردند از این رو اینکه تشکل‌های وابسته به جریان اصولگرایی به صورت مستقل وارد انتخابات شوند را صلاح نمی‌دانیم. البته معنی و مفهوم این جمله این نیست که همه اصولگرایان در یک محور حرکت کنند.

* اگر امکانات فراهم شود جامعه اسلامی مهندسین را به حزب تبدیل می‌کنیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران به مانند سایر کشورها بتواند دارای چند حزب شناسنامه‌دار شود تا بتواند در عرصه سیاسی گام‌های محکم و با برنامه‌ای بردارد.

وی افزود: به طور حتم اگر امکانات فراهم شود جامعه اسلامی مهندسین را گسترش داده و به یک حزب فراگیر تبدیل خواهیم کرد.

*متهم کردن افراد به حضور در پرونده‌های فسادهای مالی اخیر نیاز به مدرک و سند دارد

نایب‌رئیس مجلس نهم در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اظهارات رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در گرفتن پول به نیابت از وی گفت: به صورت طبیعی یک متهم برای تبرئه کردن خود از اتهامات سعی می‌کند از نام افراد دیگر استفاده کند اما در این راستا عملکرد رسانه‌ها نیز جای تعجب دارد.

وی افزود: قوه قضاییه در برخورد با دو پرونده فساد مالی بزرگ و بیمه عملکرد خوبی داشته است اما باید به این نکته نیز توجه کند که در برخورد با متهمین هیچگونه خط قرمزی قائل نشود.

باهنر اظهار داشت: استناداتی که از سوی برخی از افراد در پرونده‌های فسادهای اخیر صورت می‌گیرد نیاز به مدرک و سند دارد. لذا بدون استنادات اینگونه اظهارنظرها بی‌پایه و اساس است.

* برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شوم

باهنر با اشاره به اینکه تشکیل یک نظام حزبی شناسنامه‌دار با نظام ولایی مغایرت ندارد، تأکید کرد: کشور ما نیازمند این است که چند حزب شناسنامه‌دار و مشخص داشته باشد تا بتواند در عرصه سیاسی به صورت کارآمد و موفقی عمل نماید.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اذعان داشت، برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نخواهم شد و سعی دارم تنها به فعالیت‌های حزبی و نمایندگی خود بپردازم.

*طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس نهم اجرا خواهد شد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس نهم گفت: این قانون در راستای نظارت بر رفتار نمایندگان و بدون از بین رفتن استقلال آنها در مجلس هشتم تصویب شد و امیدواریم پس از تأسیس یک هیئت نظارت بر نمایندگان در مجلس نهم با توجه به مطالبات رهبری اجرا شود.

* در مجلس نهم قرار است نواب رئیس‌مجلس معاون نظارتی نباشند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره انتخاب معاونین نظارتی مجلس نهم گفت:هنوز هیچ بحثی درباره انتخابات معاون نظارتی مجلس صورت نگرفته است اما طی رای‌زنی‌های اولیه مبنی بر این قرار گرفته است که نواب رئیس مجلس به عنوان معاون نظارتی نباشد. اما سیاست قابل شناختن نیست و ممکن است این موضوع صورت گیرد.

*اعتبارنامه هیچکدام از نمایندگان به شورای نگهبان نرفته است

نایب‌رئیس مجلس نهم درباره تصویب اعتبارنامه برخی از نمایندگان در مجلس نهم گفت: علی‌رغم اخباری که برخی از رسانه‌ها منتشر کردند، روند بررسی اعتبارنامه‌ها طولانی نبوده و اعتبارنامه هیچکدام از نمایندگان به شورای نگهبان نرفته است.

وی افزود: مجلس در راستای تصویب اعتبارنامه‌های نمایندگان مستنداتی را از شورای نگهبان استعلام می‌کند از این رو هیچگونه اعتبارنامه‌ای به شورای نگهبان مجدداً ارسال نمی‌شود.

*خواهان کناره‌گیری از دبیرکلی جامعه اسلامی مهندسین هستم

باهنر درباره حضور مجدد خود به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: این تشکل سیاسی همواره ثابت کرده است که از نظر کیفی در عرصه سیاسی کشور عملکرد قابل‌قبولی داشته است از این رو اعتقاد دارم افراد زیادی می‌توانند تصدی سمت دبیرکلی را در این تشکل بر عهده بگیرند. به خاطر همین پیشنهاد دادم که به دلیلی مشغله کاری و چرخش کار به دست نخبگان در جامعه اسلامی مهندسین از دبیرکلی کنار بروم اما باز تشکیلات هر چه حکم کند تابع آن هستم.

*در مورد ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس تا کنون هیچ‌گونه تصمیم‌گیری اتخاذ نشده است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل فراکسیون رهروان و برنامه‌های این فراکسیون گفت: در اولین فرصت باید اساسنامه این تشکل به تصویب برسد ولی تا کنون به صورت جدی مباحثی در اینباره مطرح نشده است.

وی افزود: فراکسیون رهپویان یک نگاه راهبردی دارد و قصد دارد به صورت فعال، فعالیتهای خود را دنبال کند.

باهنر با اشاره به اینکه ریاست فراکسیون رهروان ولایت را بر عهده نخواهم گرفت، خاطرنشان کرد: در مورد ریاست این فراکسیون و ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تا کنون هیچگونه تصمیم‌گیری اتخاذ نشده است.

*مجلس باید در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش تأثیرگذاری داشته باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اذعان داشت: تورم سنگینی که در حال حاضر در جامعه حکم‌فرما است و طبقات ضعیف و متوسط را آزار می‌دهد از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مجلس نهم باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی نام گرفته است انتظار می‌رود فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور ترویج پیدا کرده و دولت و مجلس در راستای اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی گام‌های مثمرثمری را بردارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس به همراه دولت بر اجرای برنامه پنجم توسعه متمرکز شوند به طور حتم کشور در مسیر توسعه و پیشرفت گام اساسی بر می‌دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر در سال آینده برگزار می‌شود اذعان داشت، مجلس باید در انتخابات آینده نقش داشته و حضور پررنگی در عرصه سیاسی کشور به جا بگذارد.

۱۳۹۱/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...