نسخه چاپی

بیش از نیمی از طلاق‌ها سهم زندگی‌های زیر 5 سال است

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینكه در سال 92، 155 هزار و 369 طلاق در كشور ثبت شده است، گفت: بیش از 50 درصد طلاق‌ها در زندگی‌های زیر 5 سال اتفاق می‌افتد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اقدامات سازه این معاونت در حوزه فرهنگ عمومی و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر با همکاری شهرداری تهران در 5 ایستگاه مترو تهران دفاتری ایجاد شد که اطلاعات و مشاوره حقوقی به مردم می‌دهد که می‌تواند یکی از نتایج آن کاهش نزاع و اختلافات بین مردم و همچنین کاهش تقلبات و کلاهبرداری‌ها باشد.

وی افزود: همچنین فعالیتی را با شبکه‌های تلویزیونی آغاز کرده‌ایم که نمونه آن مسابقه 103 است که در دهه فجر از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. همچنین در روز راهپیمایی 22 بهمن غرفه‌های مشاوره حقوقی در مقابل دانشگاه صنعتی شریف برپا می‌شود.

وی در مورد طرح خانواده پایدار اظهار داشت: این طرح با مطالعات فراوان انجام شده و بعد از اجرای پایلوت هم طرح آماده ارائه است اما با تغییر دولت جدید اهتمام کافی را برای اجرای این طرح نشان نداد و برای بودجه آن هیچ ردیفی دیده نشده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا انجام مشاوره‌هایی که از سوی این معاونت انجام می‌گیرد همیشه در آخر خط و زمان طلاق است، گفت: دلیل اینکه ما مشاوره‌هایمان را از آخر خط شروع می‌کنیم دادگستری است. زیرا وظیفه ما مشاوره برای افرادی که به دادگستری مراجعه می‌کنند است اما اگر به جایی برسیم که آخر خط را سامان داده باشیم قطعاً به اول خط هم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم طلاق ازدواج است، گفت: شاید برخی این مطلب را به مزاح بگویند اما من به جد تاکید دارم که اگر ازدواج به مطالعه و به دست آوردن کفزیت انجام شود آنقدر با آمار بالای طلاق مواجه نخواهیم بود.

حجت الاسلام هادی صادقی افزود: طبق آمار ثبت‌احوال در سال 92، 155 هزار و 369 طلاق در کل کشور صورت گرفته که 40 هزار طلاق یعنی 26 درصد آن برای افرادی بود که کمتر از دو سال زندگی کرده‌اند و 35 درصد هم سهم کسانی که کمتر از 3 سال زندگی کردند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: در نتیجه حدود 50 درصد طلاق‌ها زیر 5 سال اتفاق می‌افتد. همچنین بیشتر کسانی که به طلاق می‌رسند افرادی هستند که مهریه‌های بالا دارند و مهریه بالای نتوانسته ضامن استحکام خانواده باشیم.

صادقی پیشنهاد داد: باید بنیادهای جدیدی برای کمک و تسهیل ازدواج تشکیل شود زیرا بنیادهای سنتی در امر ازدواج از بین رفته است.

وی همچنین درباره آموزش حقوق شهروندی به افراد از کودکی اظهار داشت: در زمینه آموزش حقوق شهروندی پیشنهادهای مکرری به آموزش و پرورش داده‌ایم که متاسفانه تا کنون پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌ایم.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...