نسخه چاپی

علایم و نشانه های ترك كردن سیگار چیست؟

ترك كردن سیگار كار راحتی است اگر بدانید هدف تان از این كار چیست. در ادامه ما به سوال های متداولی كه درباره ترك كردن سیگار پرسیده می شوند، پاسخ داده ایم.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، از لحظه ای که دود کردن سیگار را متوقف می کنید، بدن تان روند بهبودی را آغاز می کند. در این زمان ممکن است علایم و نشانه های کمبود نیکوتین و آغاز فرآیند بهبود نمایان شوند و برای دود نکردن این ماده مخدر با خود کلنجار بروید و احساس خستگی، بی قراری، تحریک پذیری و نا امیدی کنید.

برخی از افراد نیز ممکن است با بی خوابی و کاهش شدید تمرکز حواس دست و پنجه نرم کنند. علایم و نشانه های فوق به زودی از بین می روند و روند بهبودی به خوبی ادامه خواهد یافت.

در عین حال می توانید برای کنترل و از میان بردن هوس دود کردن سیگار از ابزار و روش های گوناگون - اپلیکیشن ها و ... - استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که با ترک کردن سیگار زندگی تان را تغییر داده اید. به راحتی می توانید پول پس انداز کنید و با بهبود تندرستی تان از هزینه های درمانی بکاهید.

چگونه می توانم علایم و نشانه های کمبود نیکوتین، آغاز روند بهبودی و هوس دود کردن سیگار را کنترل کنم؟

هر یک از افراد برای مقابله با علایم و نشانه های کمبود نیکوتین و هوس دود کردن سیگار روش منحصر به فردی دارند. یکی از روش های کنترل علایم و نشانه های کمبود نیکوتین و ... مصرف دارو - Champix, Zyban - و استفاده از درمان جایگزین نیکوتین است.

در ادامه با پنج توصیه مفید برای ترک سیگار آشنا خواهید شد:

1- گفت و گو با دوستان و اقوام - گفت و گو کردن با دوستان و اقوام کمک بزرگی است.

2- پیاده روی کردن - پیاده روی کردن به پاکیزگی مغز و ریه ها کمک می کند.

3- سرگرم شدن - دانلود اپلیکیشن ترک سیگار روی موبایل یا تبلت و استفاده از آن

4- تغییر حس و حال - تغییر اتاق و قدم زدن در هوای آزاد به تغییر حس و حال کمک می کند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...