نسخه چاپی

راز علاقه بازیكنان به كی روش

آنالیزور تیم ملی فوتبال ایران درباره نمایش تیم ملی در جام ملت های آسیا و قرعه كشی جام جهانی 2018 با ورزش سه به گفت و گو نشست.

به گزارش نما به نقل از پارس، خانبان اعتقاد دارد استرالیا با وجود قهرمانی در جام ملت های آسیا شانس کمی برای حضور در جمع 8 تیم برتر آسیایی دارد.


امیدوارم استرالیا جای اردن را بگیرد
در حال حاضر استرالیا با توجه به رنکینگ آسیا در جمع سرگروهها نیست آنها شانس زیادی برای حضور در بین سرگروه ها دارند اما تیم های قطر، اردن و امارات بازی دوستانه گذاشته اند و در صورت برد در این مسابقات استرالیا باز هم از جمع 8 تیم برتر خارج خواهد شد. درست است که استرالیا 5 بازی َپشت سر هم برده اما امتیازات تیم ها تا ماه آوریل حساب می شود.در این رده بندی قطر، امارات و اردن بالاتر قرار دارند. اگر این تیم ها در بازی های دوستانه پیروز نشوند ممکن است استرالیا در سید یک قرار بگیرد و با ما هم گروه نشود. عربستان و چین هم امتیازهای بالایی دارند اما قطر 20، 30 امتیاز عقب تر از قطر است. استرالیا می تواند در رنکینگ ماه بعدی امتیازات را بالا ببرد. اما ایران در حال حاضر با 588 امتیاز حاشیه امنیت دارد و چین هم 339 امتیاز دارد. اگر استرالیا دو بازی دوستانه در ماه مارچ را ببرد می تواند در رنکینگ بالا بیاید.اما چین چنین شانسی ندارد.

دیگر بازیکنی در تیم ملی قهر نمی کند
تیم ملی در این چند سال از جهات زیادی پیشرفت کرده . واقعا نظم و انضباط در تیم ملی برقرار شده و بازیکن سالاری کاملا از بین رفته است. دیگر بازیکنی موقع تعویض اعتراض نمی کند و غر نمی زند و قهر نمی کند. گل خورده ما در بازی های مقدماتی جام جهانی دو گل بوده و در بازی های دیگر هم از این لحاظ عملکرد خوبی داشتیم. ما در 3 بازی گذشته پشت سر هم کره جنوبی را شکست دادیم . در این 3 سال گذشته در رنکینگ فیفا جایگاه ثابتی داشتیم و حتی وقتی رده 29 فیفا بودیم در آسیا رتبه اول را نداشتیم.

کی روش بماند تغییر نسل می دهد
در این مدت کی روش چهره های جوان را به تیم ملی را آورده و همه می گفتند، چرا تیم ملی جوان نشده. مگر مایکروفر است که کل تیم جوان شوند و چنین چیزی امکان ندارد. البته کی روش چند بازیکن جوان و پدیده را معرفی کرد. غفوری، پورعلی گنجی، امیری ، سردار آزمون و چند بازیکن دیگر هستند که در تیم ملی خوب کار کردند.اگر کی روش بماند می تواند تغییر نسل دهد.

کی روش مگر چه خواسته ای دارد
من فکر نمی کنم کی روش بماند اما اگر بماند در تیم ملی تغییر نسل خواهیم داشت. مگر کی روش چه چیزی خواسته؟کی روش فقط خواسته چمن کمپ درست شود و اینکه تضمین دهند بازی ها و اردوهای تدارکاتی لغو نمی شود.

کی روش همیشه پشت بازیکنان است
بازیکنان تیم ملی از جاهای مختلف به تیم ملی می آیند و در مقایسه با مربیان دیگر تفاوت را احساس می کنند. کی روش بازیکنان را دوست دارد و پشت بازیکنانش است. بازیکنان هم از او حمایت می کنند و ودوستش دارند. همین هفته پیش آقای درخشان بعد از باخت اعلام کرد اگر نوری گل می زد تیم نمی باخت. در استقلال هم هر وقت تیم نتیجه نمی گیرد امیرحسین صادقی و هاشم بیگ زاده مقصر می شوند.اما کی روش همیشه از بازیکنانش حمایت می کنند بعد از حذف از جام ملت ها کی روش چه در جلسات خصوصی و گروهی از حاج صفی و امیری حمایت کرد. در جلسه او به این دو بازیکن گفت، جلو بشینید تا شما را ببینم و شما تمام تلاش تان را کردید و من قدرشناس زحمات شما هستم و برای من با جواد نکونام که پنالتی اش را گل کرد فرقی ندارید.

تفاوت قطبی و کی روش
در مورد تفاوت کی روش و قطبی باید بگویم که قطبی هم مربی خوبی بود. قطبی مربی با دانشی بود اما از لحاظ رفتاری و روان شناسی و برخورد با بازیکنان تجربه کی روش را نداشت. البته او تجربه حضور 4 ساله در لیگ ژاپن را پشت سرش دارد و خیلی چیزها یاد گرفته است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...