نسخه چاپی

عشایر الانبار علیه داعش بسیج شدند

عشایر و قبایل استان الانبار در غرب عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی وابسته به داعش اعلام بسیج عمومی كردند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط نوشت: صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار در غرب عراق فاش کرد: از 24 هزار نیروی منتسب به نهادهای امنیتی و پلیس استان الانبار هم اکنون تنها 10 هزار نیروی پلیس عملا ً در سرکار خود حضور دارند.

کرحوت در ادامه اعلام کرد: هم اکنون نیاز برای جذب داوطلبان خدمت در نیروهای امنیتی و پلیس در این استان بسیار ضروری و لازم است از این رو آمادگی خود را برای جذب و مسلح کردن این نیروهای دواطلب اعلام می‌داریم.

وی افزود: اکنون در استان الانبار داوطلبان خود را برای ثبت نام در این گروه‌های امنیتی و پلیس معرفی می‌کنند، تا از این طریق بتوانند در مبارزه با داعش نقش موثرتری را ایفا کنند.

وی همچنین در این گفت‌وگو فاش کرد: عشایر و قبایل در استان الانبار با اعلام بسیج عمومی در بین مردم برای جنگ برضد داعش در این استان خود را آماده می سازند.

رئیس شورای استان الانبار در ادامه گفت: هم اکنون طرح‌های عملیاتی امنیتی و نظامی وسیعی برای مبارزه با داعش تدارک دیده شده است.

در خصوص این بسیج عمومی شیخ رافع الفهداوی شیخ عشیره البوفهد در این باره هم به الشرق الاوسط اعلام کرد: عشایر الانبار تصمیم خود را گرفته‌اند از این رو در قالب یک ائتلاف از عشایر و قبایل که نام آن را پیمان الفضول نامیده‌اند که البته به میمنت پیمان ائتلاف قبایل در زمان پیامبر اعظم این نام را برای ائتلاف خود برگزیده‌اند و می‌خواهند فتنه را به صورت کامل با وحدت خود نابود سازند.

وی می‌افزاید: هدف این ائتلاف یکپارچه کردن صفوف برای مبارزه با داعش است، داعشی که در سرزمین ما فساد به راه انداخته و باعث تباهی و نابودی شده است، و از امروز تمام عشایر و قبایل در استان الانبار و مناطق اطراف این استان به عضویت در این ائتلاف در آمده‌اند.

وی در این باره توضیح داد: تنها همین امروز بیش از 3 هزار تن از افراد عشایر و قبایل مختلف استان الانبار به عضویت ائتلاف حلف الفضول در آمده‌اند.

گفتنی است ارتش عراق هم در پایگاه نظامی الجبانیه آموزش‌های نظامی را به این نیروهای عشایر و قبایل در این استان آغاز کرده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...