نسخه چاپی

پیاده‌روی ظریف‌ و كری در صحن‌ علنی‌ مجلس

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه امروز این كمیسیون، گفت: با توجه به حضور نیافتن وزیرامورخارجه كشورمان در جلسه امروز این كمیسیون، سؤال نماینده ارومیه از وی درباره پیاده‌وری با كری به صحن مجلس ارجاع داده شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که محمد جواد ظریف و محمد رضا رحمانی‌فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند، اما به علت سفر آقای ظریف به آفریقا و سفر آقای رحمانی‌فضلی به استان‌های داخلی کشور، حضور آنها در کمیسیون امنیت لغو شد، ازاین رو قاضی‌پور و کریمی‌قدوسی درخواست ارجاع سؤالات خود به صحن علنی را اعلام کرده و سؤالات آنها به صحن ارجاع شد.

وی افزود: همچنین علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای که پیشتر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت، یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون بود، زیرا کمیته کارشناسی هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، اظهار داشت: همچنین در این جلسه، گزارش آصفری درباره ادعای معاون اول رئیس‌جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه و مقرر شد که موضع مستند و با ارائه مدارک بررسی و تعیین تکلیف شود.

نقوی‌حسینی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون درباره مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده ابراز نگرانی کرده و مقرر شد که کمیسیون نظرات خود را رسماً برای رئیس‌جمهور و شورای عالی امنیت ملی ارسال کند. همچنین در این جلسه شرایط منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و یمن نیز با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...