نسخه چاپی

روحانی: اختلاف‌ها در پرونده‌ هسته‌ای كم‌ شده است

رییس جمهوری با بیان این كه غرب احساس می كند حقوق مردم ایران را باید به رسمیت بشناسد، گفت: در برخی موارد فاصله ها و اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت كه این اختلاف نظرها در حال حاضر كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز (سه شنبه) پس از پایان جلسه روسای قوا که به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز، روند پرونده هسته ای بود که خوشبختانه این روند در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی مقرر کرده است پیش می رود.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده، مورد تائید همه مسوولان عالی نظام است و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار این تیم را مورد تفقد قرار داده اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در این جلسه در مورد نکاتی که تیم مذاکره کننده باید مورد توجه قرار دهد و همچنین روند مذاکرات پیش رو بحث و بررسی شد.

وی در مورد نشست سران سه قوه، اضافه کرد: همیشه جلسه سران قوا پر خیر و برکت است و ان شاالله این جلسه نیز این چنین باشد.

روحانی با بیان اینکه در جلسه امروز مباحثی مختلف مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، گفت : نخستین مساله، بودجه سال آینده بود که تنظیم آن مراحل نهایی خود را در مجلس طی می کند و در مورد آن هماهنگی هایی انجام شده است و برای سال آینده باید پیش بینی هایی داشته باشیم تا برخی مشکلات را با همکاری همدیگر رفع کنیم.

وی موضوع فضای کسب و کار را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: امروز ما نیاز داریم موانع کسب و کار را برداریم و به رونق اقتصادی برسیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: دولت و مجلس همیشه نسبت به این موضوع اهتمام داشته اند و قوه قضاییه نیز حمایت های لازم را انجام داده است ولی هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است؛ برخی افراد تخلفاتی دارند و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده اند که طبق قانون باید با آنها برخورد شود و برخی دیگر به خاطر مشکلات اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند.

روحانی اظهار کرد: در جلسه امروز قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته هایی در استان ها در این رابطه تشکیل شود؛ ما در این زمینه قانون داریم ولی قرار شد اگر لازم باشد در مجلس نسبت به تصویب قانون جدید اقدام شود و قوه قضاییه نیز کمک های لازم را انجام دهد.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه راجع به بخشودگی جرایم، تقسیط مجدد و حل مشکلات مربوط می شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مطرح شدن موضوع هوای کلان شهرها و آلودگی هوای تهران به عنوان یکی دیگر از مباحث بررسی شده از سوی سران قوا اشاره کرد و گفت: در رابطه با هوای کلان شهرها به ویژه شهر تهران بحث هایی در این جلسه انجام شد و مقرر گردید که کمیته ای در این زمینه تشکیل شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: ما در صنعت حمل و نقل باید سرمایه گذاری جدیدی انجام دهیم و در رابطه با صنایعی که در اطراف تهران وجود دارند هم اقداماتی در دستور کار قرار دهیم؛ اگر به قانون جدید برای کاهش آلودگی هوا نیاز داشته باشیم، مجلس این آمادگی را دارد؛ البته مردم می دانند که امسال نسبت به سال گذشته روزهای آلوده کمتری داشتیم ولی در این زمینه هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

روحانی در ادامه تشریح این جلسه، گفت: در جلسه امروز همچنین راجع به شرایط منطقه و وضعیت کشورهایی مانند فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن بحث هایی شد و اقداماتی که جمهوری اسلامی در این مدت انجام داده و همچنین تلاش هایی که در زمینه حقوق مسلمانان و مبارزه با تروریسم باید انجام دهیم مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در مورد شواریعالی فضای مجازی نیز دراین نشست بحث شد یا خیر، گفت: در اینجا بحث نکردیم اما همیشه در دستور کارمان قرار دارد.

بعد از گفت و گوی رییس جمهوری با خبرنگاران، اهالی رسانه در مورد جلسه امروز عصر سران سه قوه از علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی سوال کردند که وی در یک جمله گفت: «همان مطالبی که آقای روحانی گفتند جامع بود».

۱۳۹۳/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...