نسخه چاپی

برنامه‌ریزی در پاكستان برای«شكار»شاهزاده سعودی

مقامات دولتی پاكستان برای سفر شاهزاده سعودی به منظور خوش‌گذرانی و شكار در مناطقی از این كشور آماده می‌شوند.

به گزارش نما،‌ مقامات دولتی در ایالت بلوچستان پاکستان برای بازدید «فهد بن سلطان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی آماده می شوند.

به گفته منابع محلی در ایالت بلوچستان پاکستان، گروه همراهان این شاهزاده سعودی با شاهین‌های شکاری، توسط یک فروند هواپیمای (C-130) روز یکشنبه به دشت «یک مچ» در منطقه جنوب‌غربی پاکستان در ایالت بلوچستان رسیده‌اند.

قرار است فهد بن سلطان بن عبدالعزیز برای شکار پرنده «هوبره» آسیایی که یک پرندهء خیلی نایاب است و توسط قوانین از آن حفاظت می‌شود، بزودی به این گروه بپیوندد.

مقامات پاکستان می‌گویند، در حال نهایی ساختن تدابیری هستند که برای بازدید فهد بن سلطان بن عبدالعزیز از دشت یک مچ گرفته شده است. وی در سال گذشته نیز برای شکار پرنده کمیاب هوبره آسیایی به دشت یک مچ در بلوچستان آمده و به گفتهء مقامات بیش از 2000 پرنده را کشته بود.

هوبره آسیایی از جمله پرندگان آسیب‌پذیر در جهان محسوب می‌شود و تعداد آن به سرعت در حال کاهش است. این پرنده توسط اتحادیه بین‌المللی حفظ محیط زیست در وارد فهرست شکار ممنوع بوده و شکار آن در پاکستان ممنوع است با این حال مقامات پاکستان مجوزهای خاص شکار این پرنده را برای ثروتمندان عرب صادر می‌کنند.

دارندگان این مجوز خاص می‌توانند طی 10 روز، در مناطق مشخص شده، 100 پرنده را شکار کنند اما به گفته فعالان محیط زیست همواره در اجرای این مجوزها تخلف صورت گرفته و تعداد زیادی از پرنده‌ها در مناطق ممنوعه شکار می‌شوند.

«صفی‌الله زهری» مسئول حیات‌وحش منطقه «چاغی» که دشت یک مچ نیز در این منطقه قرار دارد به فرانس پرس گفته است: گروه همراهان شاهزاده سعودی فهد بن سلطان بن عبدالعزیز همه وسایل و تجهیزات لازم را برای شکار هوبره به این منطقه انتقال داده و منتظر رسیدن شاهزاده هستند.

شیوخ عرب علاقمند به شکار شناخته می‌شوند، آن‌ها همه ساله برای شکار پرندگان به شیوه سنتی اعراب به پاکستان سفر می‌کنند.

شیوخ عرب با استفاده از جت شخصی از امارات متحده عربی، عربستان سعودی و کویت به پاکستان می‌روند.

براساس تخمین نهادهای بین‌المللی حفظ محیط زیست سالانه بین 500 هزار تا یک میلیون پرنده برای سپری کردن زمستان در مناطق مرکزی و جنوب آسیا از مناطق سیبری از طریق پاکستان مهاجرت می‌کنند که تعدادی از این پرندگان بدون در نظر گرفته شدن قوانین ملی و بین‌المللی موجود در زمینه حفظ محیط زیست و حراست از حیات‌وحش، به طور بی‌رحمانه شکار می‌شوند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...