نسخه چاپی

سنگینی آمار به سود آبی‌ها؛

آمار تقابل‌های استقلال و سایپا در لیگ برتر

آیا استقلال در بیست‌وهشتمین جدال لیگ‌برتری مقابل سایپا موفق خواهد شد به سیزدهمین پیروزی خود دست پیدا كند یا هفتمین برد سایپا رقم می خورد؟

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (چهارشنبه) با برگزاری سه دیدار آغاز می شود و در یکی از دیدارهای مهم استقلال در کرج میهمان سایپاست. میلاد فخرالدینی از استقلال و حسین خوش نظر از سایپا به علت محرومیت غایب خواهند بود.

استقلال نیم‌فصل دوم را بد آغاز نکرده است؛ گرفتن هفت امتیاز در سه بازی آبی‌ها را برای بازگشت به جمع مدعیان در صدر جدول امیدوار کرده است.

ارتش قلعه نویی بازی دور رفت خود برابر شاگردان جلالی را با گل دقیقه92 امید ابراهیمی 3 بر 2 از خودروسازان بردند. با این حال دیدار فردای آبی‌ و نارنجی‌ها در خانه حریف برگزار می‌شود. آیا استقلال در بیست‌وهشتمین جدال لیگ‌برتری دو تیم موفق خواهد شد به سیزدهمین پیروزی خود دست پیدا کند؟

بردهای دو برابری استقلال برابر سایپا

دو تیم آبی و نارنجی پیش از این 27 مرتبه در ادوار لیگ‌برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن 12 برد برای استقلال، 6 برد برای سایپا و 9 تساوی بوده است.

دو تیم اولین‌بار شنبه 24 آذرماه سال 80 در ایستگاه ششم نخستین دوره لیگ‌برتر با هم دیدار کردند. 13 سال و یک‌ماه و 19روز قبل این استقلال بود که سه امتیاز نبرد اول را با گل فرزاد مجیدی به نام خود سند زد.
سایپا برای اینکه این شکست را جبران کند تا پنج دی سال81 دندان روی جگر گذاشت. خودروسازان در ایستگاه نهم دومین دوره لیگ‌برتر 2 بر یک تلافی شکست اول‌شان برابر حریف را درآوردند. جالب اینکه در دیدار برگشت هم این سایپا بود که 3 بر یک استقلال را مغلوب قدرت خود کرد.
خودروسازان یک مرتبه دیگر در لیگ ششم هم استقلال را در هر دو دیدار رفت و برگشت(3 بر یک و 2 بر یک) شکست دادند و این اتفاق دیگر رخ نداد.

آمار تقابل‌های استقلال و سایپا در لیگ برتر
در مقابل استقلال هم سال82 در دو دیدار پی‌درپی سایپا را 3 بر 2 و 3 بر صفر مغلوب کرد. استقلال فصل قبل هم یک مرتبه دیگر موفق شد در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ سیزدهم سایپا را(یک بر صفر و 2 برصفر) راهی تعمیرگاه کند تا از این حیث دو تیم برابر شوند.

پرگل‌ترین جدال‌ها

پرگل‌ترین دیدار دو تیم بیست‌ودوم خرداد سال84 در ایستگاه29 لیگ‌چهارم برگزار شد. در دوشنبه پر از هیجان ورزشگاه آزادی هفت گل وارد دروازه‌ها شد که سهم استقلال یکی بیشتر بود. 9سال و هفت‌ماه و 22روز قبل گل‌های کاظمی، آگوستین گیلائوری، فرزاد مجیدی و خیری عامل پیروزی 4 بر 3 آبی‌ها شد تا ماراتن بزرگ ایستگاه29 به کام استقلال شود.

نارنجی‌ و آبی‌ها یک دیدار پنج‌گله هم داشتند. به‌واقع جمعه 26شهریورماه سال89 هم گل‌های امیرحسین صادقی(61)، فرهاد مجیدی(70) و آرش برهانی(75) موتور سایپا را از کار انداخت.
البته خودروسازان تا دقیقه92، سه بر یک عقب بودند و کریم انصاری‌فر در این دقیقه از روی نقطه پنالتی فاصله را به حداقل رساند.

بازار داغ اخراجی‌ و اخطاری‌

بازی‌های استقلال و سایپا دو مرتبه هم جنجالی و پربرخورد از آب درآمد. اولین‌بار در دیداری که قضاوتش برعهده محسن قهرمانی بود خودروسازان نتیجه را 3 بر یک به سود خود خاتمه دادند اما حرف و حدیث در این مسابقه زیاد بود. آبی‌ها 10دی‌ماه سال82 با گل دقیقه31 حسین کاظمی از حریف پیش افتادند اما اول سیدجلال حسینی و بعد محسن خلیلی نتیجه را تغییر دادند. در نهایت هم حمیدرضا رجبی تیر خلاص را به آبی‌ها زد(92).

هشت‌سال و یک‌ماه و سه روز قبل قهرمانی برای کنترل جریان بازی به محمود فکری از استقلال و مومن‌زاده و برجلو از سایپا کارت زرد داد. داوری که بعدها دچار مشکلات فراوان و گرفتار حواشی شد آن روز محسن ارزانی و ارشاد یوسفی از سایپا را اخراج کرد. درست مثل سیاوش اکبرپور از اردوی آبی‌ها که با کارت قرمز داور مسابقه از زمین بیرون رفت.

در دیدار برگشت فصل بعد(اسفند86) دوباره بازی آبی و نارنجی به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شد. شش‌سال و 11ماه و 12روز قبل مسعود مرادی سوت دیداری را به دست گرفت که در نهایت صفر- صفر خاتمه یافت. با این حال از جمع استقلالی‌ها فرهاد مجیدی اخراج شد و برهانی و منتظری کارت زرد گرفتند.

در آن‌سوی میدان مرادی کاپیتان حریف ابراهیم صادقی را با کارت قرمز اخراج کرد و امید شریفی‌نسب، جواد آشتیانی، مجید ایوبی، مجید غلام‌نژاد و میثاق معمارزاده هم کارت زرد گرفتند.

آبی‌ها و 3 شکست خارج از خانه

استقلالی‌ها امروز مهمان سایپا هستند اما بعید به نظر می‌رسد پس از کسب نتایج خوب اخیر از سوی هواداران‌شان حمایت نشوند. آبی‌ها چهار پیروزی از مجموع 12برد خود را در بازی‌های خارج از خانه خود مقابل سایپا به‌دست آورده‌اند و می‌خواهند پیروزی پنجم‌شان را در خارج از خانه به ثبت برسانند. آنها تنها سه مرتبه نتیجه بازی‌های بیرون از خانه خود را با شکست به پایان رسانده‌اند و همین امیدوارشان می‌کند مثل فصل قبل حریف را در ورزشگاه اختصاصی‌اش، انقلاب کرج شکست دهند.

شماره 9 دنبال گل نهم
آرش برهانی اولین‌بار در جریان بازی‌های لیگ‌برتر دروازه سایپا را در بیست‌وسوم شهریورماه سال86 باز کرد. آن روز استقلال بازی هفته پنجم خود برابر حریف را روی گل‌های دقایق 45 و 69 برجلو و آلوز 2 بریک واگذار کرد. با این حال آرش آقای گل گلزنی‌هایش به سایپا تداوم پیدا کرد.

آرش پس از آن شش مرتبه دیگر دروازه سایپا را در لیگ‌برتر گشود تا فردا شماره9 آبی‌ها دنبال گل‌های هشتم و شاید نهم خود باشد.

آرش بعد از گلی که در بازی رفت لیگ‌هفتم(15) به ثمر رساند در دیدار رفت لیگ‌هشتم گل دوم استقلال(68) را وارد دروازه حریف کرد تا نتیجه 2 بر صفر شود.

آمار تقابل‌های استقلال و سایپا در لیگ برتر
برهانی 27فروردین‌ سال88 گل سومش در لیگ‌برتر را از روی نقطه پنالتی(88) به کارنامه‌اش اضافه کرد. آرش برهانی پس از این گل سه‌امتیازی هم در دیدار با خودروسازان به تیمش هدیه کرد. آقای گل محبوب آبی‌ها در بازی رفت لیگ‌نهم وقتی ابراهیم صادقی(79) گل دقیقه77 خسرو حیدری را پرپر کرد با ضربه تماشایی‌اش در دقیقه94 سه امتیاز شیرین برای استقلال به ارمغان آورد.

جالب اینکه در بازی رفت لیگ‌دهم این داستان تکرار شد. یعنی گل دقیقه75 او بعد از ضربات صادقی و مجیدی پیروزی 3 بر 2 استقلال برابر سایپا را قطعی کرد.

این دومین سه‌امتیازی آبی‌ها بود که با گل آرش سند می‌خورد. پسر محجوب استقلالی‌ها دقیقا یک‌سال و سه‌ماه و یک‌روز قبل هم گل سه‌امتیازی دیگری به سایپا زد. آرش در دقیقه63 دیدار هفته یازدهم آبی‌ و نارنجی تک‌گل بازی را زد تا مسابقه هفته یازدهم لیگ13 به کام استقلال شود.

مهاجم بی‌حاشیه آبی‌ها آخرین‌بار 11ماه و 25روز قبل به سایپا گل زد و برابر این تیم در دیداری که 2 بر صفر به سود استقلال تمام شد(هفته26 لیگ سیزدهم) هفت‌گله شد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...