نسخه چاپی

ماموریت جدید مجلس به سازمان بسیج

نمایندگان مجلس سازمان بسیج مستضعفین را موظف كردند نسبت به فرهنگ‌سازی و امر به معروف و نهی از منكر در مرتبه زبانی اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده 17 این طرح و تبصره‌های آن را مورد اصلاح قرار دادند.

بر اساس این مصوبه مجلس، سازمان بسیج مستضعفین موظف شد با بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زمانی اقدام کند.

همچنین طبق تبصره یک این ماده مقرر شد مفاد این ماده نافی مسئولیت ضابطان قضایی بسیج در مواردی که در قانون پیش‌بینی شده است، نمی‌باشد.

وکلای ملت همچنین در تبصره 2 این ماده، تبصره 3 ماده یک قانون حمایت قضایی از بسیج را اصلاح کردند که بر اساس آن مقرر شد ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر موضوع ماده 4 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای افراد مورد نیاز از نیروی بسیج سپاه به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار کند.

بهارستان نشینان همچنین ماده 23 مقرر کردند اعتبارات اجرایی این قانون از محل بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط موضوع این قانون و جدول شماره 17 موضوع جزء 3 ردیف 540000 جدول شماره 9 مربوط به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تامین می‌شود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...