نسخه چاپی

شگفتی عراقچی از اقدام ضدایرانی آمریكا

معاون سیاسی و امور بین الملل وزیر امورخارجه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر درخواست وزارت دفاع امریكا برای اختصاص بودجه حدود ده میلیارد دلاری برای مقابله با برنامه موشكی ایران افزود: این واقعا عجیب است.

به گزارش نما، سیدعباس عراقچی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: همانطور که بارها اعلام شده است برنامه موشکی ما ماهیتی کاملا دفاعی دارد که برای دفاع از امنیت ملی ،تمامیت ارضی و استقلال کشور ایجاد شده و به حد اعلای خودش رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ‌برنامه دفاعی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره با هیچ طرف خارجی نیست افزود:‌ ما حاضر نیستیم در خصوص سیستم ها و تجهیزات دفاعی خودمان به ویژه موشک ها با هیچ کشوری وارد هیچگونه مذاکره ای شویم زیرا خط قرمز مشخص ماست.

عراقچی گفت: برنامه و سیستم های دفاعی کشور در چارچوب۱+۵نیز هیچ گاه موضوع مذاکره نبوده است و ما اجازه نداده ایم که طرف های ما وارد این موضوع شوند و درآینده نیز اجازه نخواهیم داد.

معاون سیاسی و امور بین الملل وزیر امورخارجه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر درخواست وزارت دفاع امریکا برای اختصاص بودجه حدود ده میلیارد دلاری برای مقابله با برنامه موشکی ایران افزود: این واقعا عجیب است ، برنامه موشکی ما برنامه ای کاملا دفاعی است و هیچ مقاصد تهاجمی ندارد بلکه برای دفاع ازکشور ساخته شده است.

عراقچی گفت: اگر کشوری قصد تهاجم ندارد نباید از موشک های ما که هدف دفاعی دارند نگران شود و بترسد.

وی اضافه کرد: همین که آنان برای مقابله با این برنامه میلیاردها دلار بودجه اختصاص می دهند نشان دهنده این است که ما در هدف خودمان برای دفاع از کشور درست حرکت کرده ایم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : این اقدام امریکایی ها نشان دهنده این است که تهدیدات جدی است و آنان هنوز به گزینه های دیگر فکر می کنند و این ما را مصمم تر می کند که برای دفاع از خودمان به هر تجهیزاتی که لازم باشد مجهز شویم.

عراقچی تاکید کرد: این ما را مصمم تر می کند که موشک های ما وسیله ای ضروری برای دفاع از کشور است که به هیچ عنوان موضوع معامله که هیچ ، موضوع مذاکره نیز نخواهد بود و حتما با قدرت و شدت بیشتری هم گسترش خواهد یافت.

وی گفت: امنیت ملی ما به هیچ عنوان قابل مصالحه و مذاکره نیست و این چیزی است که ثابت شده است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ‌اینکه برای مقابله با وسیله دفاعی بودجه تصویب می کنند نشان دهنده این است که ما در مسیر خودمان درست حرکت کرده ایم و باید سیستم های دفاعی خود را تقویت کنیم.

عراقچی همچنین با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر به متخصصان کشورمان در سازمان هوا فضا وزارت دفاع گفت: این دستاوردی بسیار بزرگ،‌ علمی و فنی برای کشورمان است که ماهواره ای با این حجم و ظرفیت توانست با موفقیت پرتاب شود و در مدار زمین قرار گیرد.

وی افزود: این نشان دهنده پیشرفت های علمی، فناوری و صنعتی کشور است که با اهداف کاملا علمی به منظور تقویت زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی کشور به فضا پرتاب شده است و ماهواره بری که این ماهواره را نیز حمل کرد نیز از دستاوردهای بزرگ متخصصان ودانشمندان کشورمان است که از آنان قدردانی می کنم.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...