نسخه چاپی

اعلام حداقل جریمه سربازان غایب

درحالی كه از امروز ثبت نام برای جریمه نقدی مشمولان غایب شروع شده، یك نماینده مجلس شورای اسلامی، اعلام كرده در كمیسیون تلفیق، حداقل جریمه نقدی مشمولان غایب، ۱۰ میلیون تومان مصوبه شده است.

به گزارش نما، از دو ماه پیش که دولت لایحه بودجه سال ۹۴ را به مجلس فرستاده و مشخص شده با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، برای بخشش مشمولان غایب، جریمه در نظر گرفته شده، تاکنون، مبالغ مختلفی دراین باره مطرح شده است؛ در روزهای نخست، گفته شد مبلغ جریمه بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. همین چند روز پیش هم مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان حداقل جریمه عنوان شد. اما اکنون یک عضو کمیسیون تلفیق می گوید جریمه مشمولان غایب سربازی از ۱۰ میلیون تومان شروع می شود.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دراین باره به ایرنا گفته است: بخش هایی دیگری از بند ط تبصره 16 لایحه بودجه سال 94 کل کشور توسط کمیسیون تلفیق تصویب شد. براساس این بند، میزان جریمه غایبان سربازی افراد زیردیپلم مبلغ 10 میلیون تومان تعیین شد که به ازای هر مقطع تحصیلی، پنج میلیون تومان به آن اضافه می شود.

او گفت: براین اساس جریمه سربازان غایب دیپلم 15، فوق دیپلم 20، کارشناسی 25، کارشناسی ارشد 30 و دکترا 35 میلیون تومان و مقاطع بالاتر تا سقف 50 میلیون تومان تعیین شد.

به گفته عضو کمیسیون امینت ملی مجلس، افرادی که همسر دارند به ازای همسر و هر فرزند، پنج درصد از جریمه آنها کاهش می یابد؛ البته پیشنهادهای نمایندگان برای کاهش و افزایش این قیمت ها در صحن علنی ارائه خواهد شد که بر تصویب این بند تاثیر گذار است. این موضوع، همه اقشار و گروه های سنی داخل و خارج از کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه بیشترین غایبان سربازی را افراد زیردیپلم و دیپلم تشکیل می دهند، این مبلغ بتواند کمکی به خانواده های آسیب پذیر برای خرید غیبت سربازی فرزندانشان کند.

ثبت نام مشمولان غایب شروع شد

اما امروز ثبت نام برای جریمه نقدی مشمولان غایب شروع شده است و تا ۱۵ اسفند در دفاتر پلیس ۱۰+ ادامه دارد. بنا به اعلام مسوولان نظام وظیفه، درخواست مشمولان غایب با بیش از هشت سال غیبت که تاکنون تعیین تکلیف خدمتی نشده اند از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفندماه امسال در قالب طرح خرید جریمه غیبت سربازی ثبت می شود.

روز گذشته سردار ابراهیم کریمی،‌ جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا دراین باره گفت: این افراد می توانند تا بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت ،معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. ضمن اینکه مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است. عدم ثبت نام برای پرداخت جریمه به معنی درخواست اعزام به خدمت سربازی است و اگر افراد از این فرصت برای تعیین تکلیف استفاده نکنند، همچنان محدودیت و محرومیت اجتماعی برای آنان وجود دارد و این محدودیت ها نیز از سال 94 بیشتر خواهد شد.

او گفت: بنابراین مشمولان با هفت سال غیبت که غیبت آنها تا پایان سال 94 به هشت سال می رسد، باید ظرف مدت یک ماه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کریمی گفت: اگر فرد غایب بعد از اعلام مبلغ جریمه، توانایی پرداخت ، نداشته باشد ، می تواند پس از ثبت نام از پرداخت جریمه انصراف بدهد و به سربازی برود.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا شمار مشمولان غایب کشور حدود یک و نیم میلیون نفر است: مشمولان یاد شده که با احتساب سال 94، هشت سال و یا بیشتر غیبت داشته باشند، شامل طرح پرداخت جریمه می شوند.

گفتنی است اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان فرد متقاضی درصورتی که متاهل باشد، از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تعیین تکلیف مشمولان غایب است.

منبع: خبرآنلاین

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...