نسخه چاپی

فیلم های امروز بازتاب حقیقت ایران نیست

بازیگر پیشكسوت و شناخته سینمای ایران با بیان آنكه فضای بسیاری از فیلم های اجتماعی امروز ایران بازتاب دهنده حقیقت جاری جامعه نیست گفت: تعریف های اغراق شده را كنار بگذاریم و سینمای ایران را با استاندارهای جهانی قیاس كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: سعید راد با اشاره به این مساله که سینما هنری است که با مردم در ارتباط مستقیم است و باید همان چیزی را که مردم می بینند و با آن زندگی می کنند به آنها ارائه دهد گفت: موفقیت اثر سینمایی تنها در گرو زبان هنری جذاب و گیرا نیست بلکه زمانی می توانیم یک اثر سینمایی را در تحقق اهداف آن موفق ارزیابی کنیم که تصویر درستی از جامعه به مخاطبان بازتاب دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تصویری که جامعه ایران از دانشجویان و نیروهای نخبه خود دارد با نشان دادن فیلم سینمایی به شکلی که چند بازیگر کوله پشتی روی دوش دارند و بی جهت می خندند و بی دلیل ناراحت می شود بسیار متفاوت است و نظایری از این دست تصاویر مغایر با واقعیت جاری در جامعه مان بسیار در آثار سینمایی به ویژه سینمای اجتماعی ایران به چشم می خورد.

بازیگر فیلم «دوئل» با بیان آنکه بیش از 90 درصد فیلم های تولید شده سینمای ایران آثار اجتماعی است ، گفت: اما در این میان حتی نیمی هم نمی تواند در ارائه تصویر واقعی و حقیقی از جامعه ای که همه مردم تصویر درستی از آن دارند و در آن زیست می کنند را به مخاطب نشان دهد.

بازیگر فیلم های «چ»، «گیرنده» و «پروانگی» قدمت و قدرت سینمای ایران بعد از انقلاب را پیشروتر از بسیاری از کشورهای جهان دانست و تصریح کرد سینمای ایران نیازمند تعریف های اغراق شده نیست چرا که داوران واقعی این سینما مردم هستند؛ پس باید هنرمندان و مسئولان تلاش کنند تا سطح کیفی سینمای کشورمان را به استاندارهای جهانی نزدیک کنند تا بتوانیم دورنمایی از توفیق های مستمر را برای هنر هفتم متصور باشیم.

وی با ابراز تاسف از غیبت کارگرانانی چون ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش در جشنواره فیلم فجر سی و سوم گفت: معدود کارگردانانی که در آثارشان می توان سینمای حرفه ای و استاندارد را دید در این جشنواره غایب هستند و باید از مسئولان پرسید که چرا جشنواره سی و سوم چنین غیبت هایی را احساس می کند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در حال برگزاری است .

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...