نسخه چاپی

دستورالعمل جدید ضد جاسوسی ارتش چین

كمیسیون مركزی ارتش چین دستورالعمل جدیدی را به منظور جلوگیری از آنچه كه «نفوذ جاسوسان خارجی به سیستم ارتش» عنوان شد، صادر كرد.

به گزارش نما، روزنامه وابسته به ارتش آزادیبخش چین روز چهارشنبه متن کامل دستور العملی را منتشر کرد که از سوی کمیسیون مرکزی ارتش برای بهبود وضعیت سربازان و افسران اعلام شده است.

در این دستور العمل به سربازان و افسران ارتش چین دستور داده شده تا هوشیاری خود در برابر «نفوذ عناصر خارجی و خرابکاری نیرو های دشمن» را افزایش دهند.

کمیسیون مرکزی ارتش با اشاره به اینکه استفاده از موبایل و اینترنت در ارتش باید با تدابیر سخت تری همراه شود، تاکید کرد که کارکنان ارتش حق ندارند به صورت آنلاین چت کرده و یا وبلاگی را مدیریت کنند.

چین، خود را یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری می داند و به گفته مقام های پکن بیشترین حجم حملات علیه چین از سوی آمریکا است.

مقامات چین بعد از اظهارات «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، درباره دسترسی آمریکا به شبکه ها و سرورهای اینترنتی در چین و هنگ کنگ، اعلام اتهامات درباره حملات اینترنتی دولت آمریکا علیه خود را افزایش داده اند.

چین اواخر دی ماه امسال نیز از تاسیس یک مؤسسه جدید آموزش امنیت سایبری در کشور به بهانه مقابله با حملات سایبری به صنایع و مؤسسات دولتی خبر داد.

دستورالعمل ارتش چین همچنین در بخش دیگری؛ بر ضرورت بهبود وضعیت سلامت روحی و روانی کارکنان ارتش تاکید کرد و افزوده: جلسات مشاوره و روانشناسی باید به صورت دوره ای برای کارکنان ارتش برگزار شود و سربازان و افسرانی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند، باید تحت درمان قرار گیرند.

این دستورالعمل از افسران ارتش می خواهد تا از تنبیه بدنی سربازان تحت فرمان و گرفتن رشوه از آنها خودداری کنند.

کمیسیون مرکزی همچنین در گزارش خود بر لزوم آموزش ایدئولوژیک و سیاسی نیروهای ارتش تاکید کرده و از سربازان و افسران ارتش می خواهد تا آگاهی و آمادگی خود برای رویارویی با دشمن را در هر لحظه حفظ کنند. ارتش برای عملی کردن این دستورالعمل درنظر دارد سازمان های حکومتی جلسات در این باره برگزار کرده و روند بازرسی از افسران ارتش را آسان تر کنند. این دستورالعمل از روز یکشنبه گذشته در نهادهای نیروهای مسلح چین اجرایی شده است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین که ریاست کمیسیون مرکزی ارتش را نیز برعهده دارد، در سخنانی در جمع نیرو های مسلح در جنوب غربی این کشور، ایجاد یک ارتش قدرتمند را خواستار شده بود.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...