نسخه چاپی

ذخایر آمریكا قیمت نفت را كاهش داد

افزایش ذخایر نفتی آمریكا، بار دیگر اشباع بازارهای جهانی را در كانون توجه قرار داد و این امر قیمت نفت را 1.03 دلار به پایین كشید و هر بشكه نفت 56.88 دلار معامله شد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از رویترز نوشت: پس از انتشار آماری مبنی بر افزایش ذخایر نفتی آمریکا که اشباع بازارهای جهانی را بار دیگر در کانون توجه قرار داد، قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت نفت طی 5 جلسه گذشته 19 درصد افزایش یافته بود. پس از 7 ماه روند کاهشی که قیمت نفت حدود 60 درصد ارزش خود را از دست داد، این افزایش‌ها سبب شدت گرفتن گمانه‌زنی‌هایی شده بود که قیمت‌ها به کف خود رسیده است.

کاهش قیمت نفت سبب شد که شرکت‌های بزرگ انرژی هزینه‌های خود برای تولید جدید را کاهش دهند.

اما گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته به بیش از 6 میلیون بشکه افزایش یافته است و قیمت‌ها را در معاملات امروز کاهش داد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.03 دلار کاهش 56.88 دلار در هر بشکه فروخته شد. قیمت نفت روز گذشته تقریبا 6 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا با 1.41 دلار کاهش 51.64 دلار در هر بشکه معامله شد.

چشم‌انداز تقاضا برای نفت نیز پس از انتشار آمار بخش خدمات چین تیره است. بخش خدمات چین در ماه ژانویه کندترین سرعت در 6 ماه گذشته را داشته است.

کاهش شدید تعداد دکل‌های حفاری فعال امریکا و شکل گرفتن موجی از کاهش بودجه توسط شرکت‌های بزرگ‌انرژی سبب تقویت گمانه‌زنی‌هایی شده است که تولید نفت سریع‌تر از انتظار کاهش خواهد یافت.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...