نسخه چاپی

شهیدی كه امام(ره) خبر شهادتش را داد

حضرت امام خمینی(ره) پس از ورودشان به تهران در ۱۲ بهمن ۵۷ خانواده شهید را به حضور پذیرفته و به دلیل آنكه همه اعضای خانواده در زندان رژیم شاه بوده و اطلاعی از شهادت پدرم نداشتیم، امام(ره) خبر شهادت پدرم را به ما دادند.

به گزارش نما ، اصحاب رسانه در هجدهمین دیدار خود با خانواده شهدا، امروز با خانواده «شهید سیدعلی اندرزگو»، از شهدای شاخص انقلاب دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و در منزل این شهید والای انقلاب اسلامی برگزار شد، اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات از جمله سردبیر و مدیرعامل برخی از رسانه ها حضور داشتند.

در این دیدار، همسر شهید سید علی اندرزگو با بیان اینکه عزتی که امروز ما خانواده شهدا داریم، به دلیل رشادت و جانفشانی فرزندان این ملت است، به فارس گفت: قبل از انقلاب به خانواده ما بسیار توهین شد در حالیکه به برکت خون شهید امروز و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه و قدر و منزلت خوبی داریم.

وی افزود: بسیاری از افراد، خوشبختی را در پول و ثروت مادی می دانند اما خوشبختی واقعی روسفید بودن در پیشگاه خداوند است.

همسر شهید اندرزگو با تاکید براینکه ما امروز خانواده خوشبختی در جامعه هستیم تصریح کرد: 7 سال در سخت ترین شرایط در کنار شهید اندرزگو به جهاد و مبارزه با رژیمی پرداختیم که ظلم فراوانی به مردم می کرد و در این راه با توکل به خدا و توسل به ا ئمه اطهار (ع) توانستیم به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: جهاد در راه خدا باعث می شود که خداوند به ما صبر و استقامت بیشتری عنایت کند و همواره او را در کنار خود احساس کنیم همان طور که شهید اندرزگو سختی های بسیاری از جمله فشارهای رژیم سفاک پهلوی، دوری از خانواده و شکنجه ساواک را متحمل شد اما از راهی که انتخاب کرده بود، بازنگشت و در ‍پایان نیز خداوند شهادت را نصیب او کرد و اجر مبارزاتش را به او عطا نمود.

این همسر انقلابی در پایان افزود: روسای جمهور می آیند و می روند اما خانواده شهدا همیشه هستند حتی یک بار آقای هاشمی به من گفت به ما فحش میدهند اما شما خانواده شهدا همیشه محبوبید.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو، فرزند ارشد شهید با بیان اینکه پدر بزرگوارش از سال 1342 مبارزات خود را آغاز کرد و در این مدت دستگیر و بارها از سوی ساواک شکنجه شد، افزود: شهید اندرزگو پس از اعدام انقلابی حسنعلی منصور، زندگی محرمانه خود را آغاز کرد و رژیم سخت به دنبال دستگیری پدرم بود و بخش ویژه ای را برای این کار مامور کرد .

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) علاقه فراوانی به شهید اندرزگو داشته و پس از ورودشان به تهران در 12 بهمن 1357 خانواده شهید را به حضور پذیرفته و به دلیل آنکه همه اعضای خانواده در زندان رژیم شاه بوده و اطلاعی از شهادت پدرم نداشتیم، امام (ره) خبر شهادت ایشان را به ما دادند.

سید مهدی اندرزگو تصریح کرد: امروز مردم باید قدردان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشند چراکه برای به ثمر رسیدن شجره طیبه انقلاب خون های بسیاری ریخته شده و کشور ما پیش از این گرفتار حکومتی بود که نه اسلام را قبول داشت و نه به مردم توجه می کرد.

وی تاکید کرد: ما باید بدانیم که انقلاب یک امانت است و ما دربرابر آن مسئولیم و وظیفه داریم که آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

همچنین سید محسن اندرزگو، فرزند دیگر شهید در دیدار اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: شهید اندرزگو در 13 رجب به دنیا آمد و در 19 رمضان به شهادت رسید و نامش نیز سید علی بود و قطعا چنین فردی تحت توجه حضرت علی (ع) به مبارزه در راه اسلام پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ساواک اذعان کرده بود که توانایی دستگیری پدرم را نداشته و این آرزوی او که بتواند سید علی اندرزگو را قبل از شهادت زنده دستگیر کند، تحقق نیافت.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار معاون روابط عمومی بسیج با اهدای لوح سپاس از خانواده این شهید انقلاب تقدیر به عمل آورد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...