نسخه چاپی

روحانی: یارانه نقدی دوران موقت دارد

روحانی تصریح كرد: ملت ایران باید بداند یارانه نقدی یك دوران موقتی دارد برای اینكه حامل‌های انرژی به نرخ واقعی خودش برسد و آن‌هایی كه آسیب‌پذیر هستند به آن‌ها كمك شود البته این بدان معنا نیست كه ادامه پیدا كند؛ امیدواریم آن‌هایی در فشار اقتصادی هستند شرایط ما شرایطی شود كه در كشور روی پای خودشان بایستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری به مراکز دینی فرهنگی و حوزه‌های علمیه داشته باشد، اظهار داشت: تمام تلاش دولت این است که به این وظیفه خود نسبت به حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و دینی عمل کند. روحانیت ما بزرگترین افتخارش در تاریخ این بوده که روی پای خودش ایستاده است که البته این به معنا آن نبوده که دولت به مراکز دینی کمک نکند.

وی افزود: باید توجه داشت که در جمهوری اسلامی، دولت،‌ روحانیت و دانشگاه و حوزه همه یک مسیر را طی می‌کنیم که آن هدف والا و اصلی رضای حق و رضای خداوند است؛ در مرحله بعد رضای مردم مدنظر است تا مردم بتوانند زندگی توأم با عزت و رفاه نسبی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل اقتصادی و طرح‌های دولت برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: به هر حال دولت در این زمینه فکر می‌کند و هم الان که لایحه در مجلس است با نمایندگان مجلس هم‌فکری می‌کنیم، امیدواریم راهی پیدا کنیم که راهی دقیق‌تر باشد.

وی تصریح کرد: ملت ایران باید بداند یارانه نقدی یک دوران موقتی دارد برای اینکه حامل‌های انرژی به نرخ واقعی خودش برسد و آن‌هایی که آسیب‌پذیر هستند به آن‌ها کمک شود البته این بدان معنا نیست که ادامه پیدا کند؛ امیدواریم آن‌هایی در فشار اقتصادی هستند شرایط ما شرایطی شود که در کشور روی پای خودشان بایستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اساس کار این است که ما رونق اقتصادی را در کشور درست کنیم، در رونق اقتصادی وضع مردم تغییر یافته و فقر برچیده می‌شود. اساس تعالیم اسلام بر این مبناست که مادیت و معنویت کنار هم قرار گرفته و مردم بتوانند زندگی توأم با اخلاق حسنه، عزت داشته و در عین حال محتاج دیگران نباشند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه غربی‌ها و شرقی‌ها اینگونه در دنیا جا انداخته بودند که دوران دین سپری شده است، گفت: شرقی‌ها در زمانی می‌گفتند دین "مخدر" است و نمی‌گذارد مردم رشد و پیشرفت کنند این درحالی است که امام (ره) آمد و همه این حرف‌های باطل را زدود.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه همه دنیا لمس و حس کردند که در عصر حاضر دین راه نجات مردم در برابر قدرت‌های استعماری و استبدادی است، اظهار داشت: هیچ کس گمان نمی‌کرد یک نفر عالم، عارف، مجتهد و مدرس در حوزه علمیه قم یه روزی بتواند دنیا را بلرزاند. امام(ره) آمد این تهمت را زدود که دین دورانش سپری شده و روشن کرد بر جهانیان که دین یک قدرت بزرگ است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه حکومت اسلامی، حکومت توانمند و قدرتمندی است، گفت: اینکه تورم 40 درصدی به 16 درصدی رسید نوعی «معجزه اقتصادی» بود. کدام دولت توانسته در عرض یکسال 30 واحد درصد تورم را پائید بیاورد. نمی‌گویم در مسائل اقتصادی از آیه و روایت استفاده می‌کنیم بلکه چارچوبی که وجود دارد، چارچوب دین است و از تجربیات دیگران نیز استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز تلاش کنیم به دنیا بگوئیم دین با خشونت فاصله دارد،‌ اظهار داشت: یکی از تهمت‌هایی که در سال‌های اخیر به دین می‌زنند این است که اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی می‌کنند حالا یک حوادثی رخ داده که یا غربی‌ها درست کردند و یا منشأ آن بودند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: گروه‌های افراطی که امروز واقعاً شرم‌آور است هیچ ارتباطی با دین و پیامبر اسلام(ص) ندارند، آن‌ها هیچ ارتباطی با قرآن ندارند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...