نسخه چاپی

بازار سكه و دلار همچنان در تلاطم

با نوسانی كه در آذرماه سال جاری در بازار ارز و سكه ایجاد شد و تا حدودی آرامش نسبی حاكم بر آن را تحت الشعاع قرار داد متوسط قیمت دلار و سكه حدود پنج درصد نسبت به آبان ماه افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: با نوسانی که در آذرماه سال جاری در بازار ارز و سکه ایجاد شد و تا حدودی آرامش نسبی حاکم بر آن را تحت الشعاع قرار داد متوسط قیمت دلار و سکه حدود پنج درصد نسبت به آبان ماه افزایش یافت.

در آخرین آمار ارائه شده متوسط قیمت فروش یک دلار در آذر ماه 3387 تومان بوده که نسبت به آبان ماه 4.3 درصد و نسبت به آذر ماه سال گذشته 14.8 درصد رشد دارد.

متوسط قیمت یک یورو در بازار آزاد تهران هم در نهمین ماه سال جاری 4214 تومان بوده که تورم ماهانه 2.7 درصدی و تورم نقطه به نقطه 4.6 درصدی را به همراه داشت.

در عین حال متوسط نرخ دلار در بازار آزاد تهران در 9 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 3220 تومان اعلام شد.

همچنین آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد که متوسط قیمت یورو در این دوره حدود 4266 تومان بوده است.

این در حالی است که نرخ دلار در 9 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 0.9 درصد و قیمت یورو حدود 1.2 درصد کاهش دارد.

تغییرات قیمت سکه در 9 ماهه اول امسال

اما آمارهای بانک مرکزی از بازار آزاد سکه نیز بیانگر آن است که در 9 ماهه سال جاری متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران برای طرح قدیم 953 هزار و 510 تومان و طرح جدید 955 هزار و 456 تومان بوده است.

بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دوره مشابه سال قبل 12.6 درصد و طرح جدید 13.8 درصد کاهش دارد.

اما در آذر ماه متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد تهران با طرح قدیم 958 هزار و 290 تومان بود که تورم ماهانه 4.4 درصدی و نقطه به نقطه 10.6 درصدی را تجربه کرد.

همچنین در این ماه متوسط قیمت فروش یک سکه تمام با طرح جدید با رشد 4.5 درصدی نسبت به آبان ماه و 10.3 درصدی در مقایسه با‌ آذر سال گذشته حدود 959 هزار و 289 تومان فروش رفت.

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...