نسخه چاپی

شمارش معكوس برای بركناری علی كفاشیان

با تغییرات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال گویا شمارش معكوس برای بركناری علی كفاشیان هم آغاز شده است و مرد همیشه خندان فوتبال ایران باید غزل خداحافظی را بخواند.

به گزارش نما، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که در همه سال‌های حضورش در فوتبال ما با انتقاد فراوانی مواجه بود و البته هیچ توجهی به این انتقادات نمی‌کرد و همیشه از استراتژی معروف لبخند در برابر منتقدانش بهره می‌برد شاید دیگر نتواند با همین شیوه به کارش ادامه دهد و روزهای پایانی حضورش در ساختمان خیابان سئول را می‌گذراند. با تغییرات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال گویا شمارش معکوس برای برکناری علی کفاشیان هم آغاز شده است و مرد همیشه خندان فوتبال ایران باید غزل خداحافظی را بخواند.

تابناک نوشت، علی کفاشیان که مرد مهره‌چینی‌های پیچیده در ورزش ماست و در همه این سال‌ها با چینش‌های خاص خود توانست از دل مجامع مختلف صندلی ریاست خود در فدراسیون فوتبال را حفظ کند این روزها در دام یک مهره‌چینی بزرگتر قرار گرفته است و همین مسئله شاید در روزهای آینده منجر به کنار رفتن او از قدرت در فوتبال شود. مسئله‌ای که خودش هم آن را پذیرفته و در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرده نگرانی برای رفتن از فدراسیون ندارد. «قرار نیست من تا ابد باقی بمانم حوصله شما رسانه‌ها نیز سررفته است. اگر در این فوتبال افرادی باشند که بتوانند به فدراسیون کمک کنند من هم خوشحال می شوم و برای رفتن نگرانی ندارم و آمادگی دارم که هر‌کس می‌تواند کمک کند به فدراسیون بیاید کار را به او تحویل دهم.»

پیش از برگزاری مجمع عمومی امسال فدراسیون فوتبال بود که پافشاری و افشاگری برخی اعضای مجمع در خصوص تخلف‌های صورت گرفته در فدراسیون موجب شد تا مجمع امسال به یک جلسه ویژه برای کفاشیان بدل شود. مجمعی که پیش از آن و طبق شنیده‌ها با نامه اعضای هیات رئیسه به وزیر ورزش در خصوص عدم صلاحیت علی کفاشیان برای اداره فدراسیون فوتبال همراه بود. با این حال جلسه مجمع در حالی برگزار شد که درکتر سجادی به‌عنوان نماینده وزارت‌خانه کمترین مشارکت و تاثیرگذاری را در فرآیندهای آن داشت و حتی نسبت به برگزاری غیرقانونی مجمع فوق‌العاده هم که بعدها مورد انتقاد ناظران جلسه هم قرار گرفت واکنشی نشان نداد.

راز این سکوت و آرامش البته یکی دو روز بعد از مجمع فاش شد جایی که علی کفاشیان، هادی آیت‌اللهی نائب رئیس اول خود را کنار گذاشت تا در کنار برکناری فریده شجاعی و دکتر هاشمیان موجب تغییرات فدراسیون آغاز شود. خیلی‌ها تغییرات در فدراسیون را تا هفده کرسی عنوان می‌کردند که در صدر آن‌ها مهدی محمدنبی، دوست صمیمی و مغز متفکر جریان کفاشیان قرار داشت. با اندکی وقفه نسبت به تغییرات اولیه نبی هم در هفته گذشته از کار برکنار شد تا بر همگان ثابت شود که علی کفاشیان برای باقی‌ماندن در پست ریاست خود حتی از دوستان صمیمی خود هم حمایت نمی‌کند.

اما شاید خود علی کفاشیان هم فکرش را نمی‌کرد که علی‌رغم این عقب‌نشینی‌ها هم باز جایی برای او نباشد و همچنان صحبت از برکناری او در میان باشد. علی کفاشیان به صورت قانونی تا یک سال دیگر رئیس فدراسیون فوتبال ایران است اما شرایط برایش به گونه‌ای رقم خورده که باقیماندنش در این پست حتی تا روزهای دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نزدیک‌ترین سناریو برای برکناری علی کفاشیان به انتخابات نائب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بستگی دارد. جایی که با تغییرات صورت گرفته در ناحیه‌بندی‌های AFC علی کفاشیان شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات دارد و با در اختیار گرفتن یک پست در کنفدراسیون فوتبال آسیا قید حضور در فدراسیون ایران را خواهد زد. در واقع خیلی‌ها معتقدند توافق میان او و وزارت .رزش به این صورت انجام پذیرفته که کفاشیان تا اردیبهشت‌ماه و انتخابات AFC در پست ریاست باقی خواهد ماند و بعد جای خود را به شخص دیگری خواهد دارد.

سناریوی دوم هم البته به این اشاره دارد که علی کفاشیان در سمت خود تا پایان دوره باقی خواهد ماند و بعد از آن با برگزاری انتخابات مجمع رئیس جدید انتخاب خواهد شد که البته شانس این گزینه چندان بالا نیست و در حال حاضر صحبت در خصوص برکناری کفاشیان در یکی دو روز آینده یا یکی دو ماه آینده مطرح است.

سومین سناریو که البته این روزها قوت فراوانی گرفته به کنار رفتن علی کفاشیان و جانشینی محمود اسلامیان اشاره دارد. اسلامیان که به تازگی به جای هادی آیت‌اللهی بر صندلی نائب رئیسی فدراسیون نشسته برخلاف مصاحبه امروزش که در آن از عدم علاقه‌اش برای ریاست فدراسیون گفته در محافل غیر رسمی به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی علی کفاشیان مطرح است و وقتی نامش مطرح می‌شود حتی علی کفاشیان هم به صورت تلویحی از رفتن سخن می‌گوید.

به هر حال یک جلسه مجمع دیگر در انتظار علی کفاشیان است و با زمزمه‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای کنار رفتن آقای خنده آغاز شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...