نسخه چاپی

با حضور شخصیت‌های كشوری و آحاد مردم؛

زمان اولین سالگرد درگذشت مرحوم حاج‌حیدری

مراسم سالروز درگذشت حاج ابوالفضل حاج حیدری پنجشنبه 30 بهمن در حسینیه سیدالشهدای(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم سالروز درگذشت مجاهد صادق و صابر مرحوم حاج ابوالفضل حاج حیدری پنجشنبه 30 بهمن در حسینیه سیدالشهدای(ع) برگزار می‌شود.

براساس این خبر مراسم مذکور ساعت 19 تا 21 با حضور اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس، دیگر شخصیت‌های کشوری و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این مراسم در حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) به آدرس میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی،‌ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان شهید ورزنده، ابتدای خیابان بهار برگزار می‌شود.

مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری که رهبر معظم انقلاب وی را مجاهد صادق و صابر خواندند از دوستان نزدیک مرحوم حبیب الله عسگراولادی بود و با وی وارد فعالیتهای اجتماعی و سیاسی شده و به عضویت در هیئت مؤید درآمد.

وی بعدها از هیئت مؤید به مؤتلفه اسلامی رفت و با هدایت شخصیت‌هایی همچون شهیدان آیت الله دکتر بهشتی و آیت الله مطهری نهضت امام خمینی را با فعالیت‌های سیاسی همچون چاپ و توزیع اعلامیه یاری کرد. با تأسیس شاخه مسلحانه مؤتلفه اسلامی از اعضای شاخص آن شد و پس از اعدام انقلابی حسنعلی منصور در تاریخ 20 بهمن‌ماه سال 1343 دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شد. به دنبال اوج گیری مبارزات انقلابی مردم مسلمان در سال 1355، بعد از 13 سال تحمل زندان آزاده شده و به ادامه مبارزه پرداخت.

مرحوم حیدری در جریان پیروزی انقلاب از عناصر اصلی سازماندهی راهپیمایی‌های بزرگ و نیز شکل‌گیری کمیته استقبال از امام(ره) و بعدها در جریان مدیریت مدرسه علوی و رفاه در روزهای نخستین انقلاب بود. از ابتدای تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) با حکم حضرت امام عضو شورای مرکزی کمیته امداد شد و همچنین در مقام سرپرست کمیته امداد امام، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، عضو معتمدین امام و رهبری در اصناف و بازار، عضو هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق قرض‌الحسنه تاوان صنفی و صندوق قرض‌الحسنه امام (ره) به انقلاب خدمت کرد.

کارنامه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حاج ابوالفضل نشان می‌دهد که ایشان همواره مطیع ولایت فقیه بود. امام راحل هم به ایشان علاقمند بودند.

ابوالفضل حاجی حیدری عصر روز پنجشنبه، اول اسفند 1392، بعد از یک دوره بیماری در بیمارستان پارس تهران دارفانی را وداع گفت و پیکر وی فردای آن روز بعد از تشییع از مقابل یادمان شهدای 72 تن واقع در میدان بهارستان (سرچشمه)، در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...