نسخه چاپی

سیستم عامل اینترنت اشیا طراحی شد

سیستم عامل اینترنت اشیا (IoT: Internet of Things) برای نصب بر روی محصولات دیجیتالی زندگی و لوازم خانگی طراحی و رونمایی شد.

به گزارش نما ، از آنجایی که اینترنت اشیا در آینده نزدیک دنیا را متحول خواهد کرد کمپانی های تولید کننده محصولات دیجیتال، بخش عمده ای از تولیدات خود را به این بخش اختصاص داده اند.

هم اکنون کمپانی کره ای سامسونگ ازسیستم عاملی رونمایی کرده که می تواند بر روی طیف گسترده ای از محصولات پوشیدنی و لوازم خانگی نصب شود و این دستگاهها را برای ارتباط با انسان آماده کند.

این سیستم عامل که تایزن نام دارد ویژه «اینترنت اشیا» (IoT: Internet of Things) طراحی شده و سامسونگ اعلام کرده که طی پنج سال آینده، بخش عمده‌ای از دستگاه‌های دیجیتال و اینترنت اشیا را با سیستم‌عامل تایزن در اختیار خواهد گرفت.

این سیستم عامل قدرت پردازش منابع و سرعت دستگاه را افزایش می‌دهد و به همان نسبت برای کاربران قابل‌درک و ساده است.

تایزن را می‌توان برای دستگاه‌های مختلفی مانند انواع تلویزیون‌ها و لوازم هوشمند، اتومبیل‌ها و سخت‌افزارهای صنعتی به کار گرفت. این سیستم­ عامل از انعطاف بالایی برای نصب در محصولات مختلف از جمله خانه ‏های هوشمند برخوردار است و به زودی در بسیاری از برندهای خودروسازی مثل تویوتا و جگوار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود 110 شرکت مختلف از جمله اینتل (Intel)، پاناسونیک (Panasonic)، ای‌بی (E-Bay)، زد‌.تی.ای (ZTE) و فوجیتسو(Fujitsu) در این پروژه حضور خواهند داشت.

تایزن یک سیستم‌عامل بر پایه HTML5 است و در قالب یک پلتفرم متن باز (Open-source) به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا از آن برای خلق برنامه‌های جدید استفاده کنند. علاوه بر این، سرعت بالای تایزن موجب افزایش بهره­ وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می ­شود.­

در حال حاضر تایزن روی بخشی از محصولات پوشیدنی سامسونگ مثل Samsung Gear2، Samsung Gear2 Neo و Samsung Gear S و برخی دوربین‌ها مانند NX300M,NX Mini و NX1 نصب شده و به تازگی نیز جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن به نام زد.وان (Z1) به بازار عرضه شده است.

سامسونگ Z1 به پردازشگر 1.2 GHz dual-core، رم 768 مگابایتی و چهار گیگابایت حافظه داخلی، با قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت با microSD مجهز است و قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت را نیز دارد. همچنین باتری این گوشی هوشمند جدید 1500 میلی‌آمپر ساعت (mAh) است که با آن می‌توان به صورت مداوم هفت ساعت فیلم دید و هشت ساعت مکالمه داشت.

همچنین قرار است از امسال بیشتر تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی نیز به این سیستم‌عامل مجهز شوند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...