نسخه چاپی

ابوترابی‌: دولت یارانه پردرآمدها را حذف كند

سال گذشته طی مصوبه‌ای، به دولت اختیار دادیم با توجه به اطلاعات موجود نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد و هدایت به سمت اقشار آسیب پذیر اقدام كند كه البته قابل قبولی در سال گذشته برنداشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات باید در راستای تأمین منافع ملی تداوم داشته باشد، گفت: باید تمام تحریم‌ها برداشته شود در غیر این صورت دولت موظف است فعالیت‌های هسته‌ای خود را در سطح مورد نیاز کشور از سر گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امروز ایران با وجود فشارهای نظام سلطه و اعمال انواع و اقسام تحریم‌ها مقتدرانه از شرایط سخت عبور کرده است، اظهار کرد: سناتور آمریکا که طراح تحریم علیه جمهوری اسلامی است، صریحاً اعلام کرده آمریکا در مذاکرات اخیر، در موضع ضعف قرار داشته و ایران در موضع قدرت بوده است.

وی با بیان اینکه ایران از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: ما ضمن حرکت در راستای اهداف تعریف شده در چارچوب خطوط نظام و منافع جمهوری اسلامی، از منافع ملی خود با قدرت حراست خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه غرب باید شکست خود را در اعمال تحریم علیه ایران بپذیرد، لغو تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را شرط تداوم مذاکرات دانست.

*اقتدار ملی ایران، قدرت‌های جهان را پای میز مذاکره کشانده است

وی با بیان اینکه اقتدار ملی ایران باعث شده پنج قدرت جهان در یک طرف میز مذاکره و ایران اسلامی به تنهایی در طرف دیگر قرار گیرد، گفت: باید برای افزایش این اقتدار از همه ظرفیت‌های درون نظام و امت اسلام بهره گرفته شود.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه در سایه این اقتدار می‌توان با زیاده‌خواهی‌های غرب مقابله کرده، ابراز داشت: اقتدار ملی بسترساز صیانت از منافع ملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه افق دید ما در راستای افزایش اقتدار ملی خواهد بود، تصریح کرد: دولت و مجلس در این مسیر یک راه مشترک دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه خط ریل حرکت را مجلس تعریف می کند، گفت: در گذشته هم در مورد موضوع مذاکرات هسته‌ای تصمیمات روشنی در مجلس گرفته شد که دستگاه اجرایی موظف به حرکت در چارچوب آن گشت.

*اولویت اول در تحقق اقتصاد مقاومتی در کاهش هزینه‌هاست

وی با اشاره به طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای»، آن را عامل تقویت قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده دانست و ادامه داد: مذاکرات باید در راستای تأمین منافع ملی تداوم داشته باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید تمام تحریم‌ها برداشته شود در غیر این صورت دولت موظف است فعالیت‌های هسته‌ای خود را در سطح مورد نیاز کشور از سر گیرد، خواستار توجه به این مهم شد.

وی در پاسخ به این سئوال که اقدامات مجلس در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی چه بوده، اولویت اول را در کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: هزینه بودجه عمومی پیشنهادی دولت با هماهنگی مجلس و دولت، حدود حداقل 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح وابستگی بودجه نفت بر اساس تصمیمات کمیسیون تلفیق از 71 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیون تومان کاهش یافته، تأمین بودجه جاری کشور از درآمدهای غیر نفتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و ابراز داشت: درآمدهای حاصل از فروش نفت باید به حوزه‌های عمرانی هدایت شود.

*دولت یارانه دهک‌های پردرآمد را حذف کند/در سال 93 اقدامی در این زمینه نشد

وی تأکید کرد: با هماهنگی دولت، باید در راستای کاهش بودجه سالانه به درآمدهای نفتی قدم برداریم و درآمدهای حاصل از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به تعیین تکلیف حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه، ضمن تأکید بر لزوم اجرایی شدن این امر گفت: سال گذشته طی مصوبه‌ای، به دولت اختیار دادیم با توجه به اطلاعات موجود نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد و هدایت به سمت اقشار آسیب پذیر اقدام کند که البته قابل قبولی در سال گذشته برنداشت.

وی افزود: در گفت‌وگوهای اخیر نیز توجه به حذف یارانه افراد پردرآمد مطرح شده که اختیارات از سویی در دست دولت قرار گیرد و مجلس نیز همراهی لازم را داشته باشد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...