نسخه چاپی

هشت میلیون كاربر ADSL در كشور وجو دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش برای راه اندازی شبكه علمی اینترنت كشور خبر داد.

به گزارش نما ، محمود واعظی پیش از ظهر جمعه در نشست با فعالان حوزه ICT گفت: سال های گذشته در دنیا اتفاقات بزرگی در حوزه فناورزی و اطلاعات رخ داد و ما هر چه دیرتر به دنبال این تحولات برویم خودمان ضرر کرده ایم.

وی ادامه داد: دولت به هیچ وجه بنای تصدی گری در عرصه های ICT ندارد مگر در سرمایه گذاری هایی که دیربازده هستند و بخش خصوصی قاعدتا نمی تواند وارد عمل شده و سرمایه گذاری عظیم انجام دهد.

واعظی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته بیشترین تعامل و جلسات را با بخش خصوصی داشتیم، بیان داشت: تصمیم گرفته شد که هر آنچه دولت به عنوان وزارت ارتباطات سرمایه گذاری می کند باید بستر لازم ایجاد شود که سه تا چهار برابر آن در بخش خصوصی درآمدزایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در ایران باید حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در عرصه ICT درآمد داشته باشیم که اکنون بین ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

بخش خصوصی باید روی پای خود بایستد

وی بیان داشت: بخش خصوصی انتظاراتی که از دولت دارد بسیار زیاد است و هنوز آن بخش خصوصی که بتواند روی پای خود بایستد به وجود نیامده است.

واعظی ادامه داد: آنچه که انتظار داریم این است که بخش خصوصی کاملا مستقل باشد، اکنون فضا برای بخش خصوصی ایجاد شده است که باید در مناطق مختلف با هم جمع شویم و یک شرکت مخابرات تشکیل دهیم.

وی بیان داشت: ظرف یک سال و نیم گذشته بسیاری از مشکلاتی که وجود داشته رفع شده و به کمک دولت یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: هدف ما این است در کنار شرکت مخابرات یک یا دو شرکت قدرتمند ایجاد شود که آن شرکت های کوچکتر قدرت انتخاب داشته باشند.

وی کرمان را استانی سیاسی دانست و افزود: باید در رابطه با همکاری، همدلی و توسعه اقتصادی همه با هم باشند؛ در غیر اینصورت نه استان و نه کشور ساخته نمی شود.

واعظی با اشاره به اینکه امیدواریم کار استان کرمان الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد، گفت: دولت از کارها و فعالیت های این استان با توجه به محدودیت های مالی که دارد حمایت و پشتیبانی می کند.

اشتغالزایی در مناطق مختلف سیاست دولت یازدهم

واعظی سیاست دولت را اشتغالزایی در مناطق مختلف به ویژه روستاها و مناطق کوچک دانست و افزود: استان کرمان در جنبش نرم افزاری توانایی های بالایی دارد و ما از این کار حمایت می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در استان ها با توجه اینکه علاقه بیشتری وجود دارد کارها هم به سرعت بیشتری انجام می شود.

وی در خصوص شبکه مترواینترنت نیز بیان داشت: این شبکه باید در اختیار همه بوده و نباید منحصرا مختص مخابرات باشد و باید مکانیزمی برای استفاده همگان برنامه ریزی شود.

هشت میلیون کاربر ADSL در کشور

واعظی مسئولیت پهنای باند، زیرساخت ها و انتقال بین استانی را بر عهده این وزارتخانه دانست و گفت: سال گذشته سه میلیون کاربر ADSL در کشور وجود داشت که در این یک سال و نیم به بیش از هشت میلیون مشترک رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۲۰ درصد از تعرفه های ADSL را کاهش داده ایم و تعرفه های موبایل نیز یک دهم کاهش یافته است و آنچه اپراتورها ارائه می دهند از پنج ریال به سقف نیم ریال رسیده است.

وی از ارتقای کیفیت اینترنت خبر داد و افزود: دیتا سنتر را برای در اختیار قرار دادن به بخش خصوصی آماده کرده ایم.

شبکه اینترنتی علمی کشور راه اندازی می شود

واعظی به جلسه اخیر با وزارت علوم اشاره کرد و افزود: شبکه علمی کشور در خصوص پرسرعت شدن اینترنت فعال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات IPV۴ و IPV۶ را جزو سیاست های کلی جدی این وزارتخانه دانست و گفت: این مباحث دو ماه گذشته در شورا تصویب شده و فعالیت های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک یادآور شد: در بحث آموزش مجازی تلاش بر این است که اینکار را سریعتر انجام دهیم.

واعظی تصریح کرد: بعضی‌ها از ما مجوز گرفته ‌اند اما ترافیک اینترنت را قاچاق می کنند که به شدت با آنها برخورد می کنیم.

۱۳۹۳/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...