نسخه چاپی

عملیات كماندویی اردن علیه داعش

در پی اقدام گروه تروریستی داعش در سوزاندن خلبان اردنی و افزایش فشار افكار عمومی این كشور، به نظر می رسد كه مسئولان اردنی خود را برای سناریوی های مختلف از جمله اجرای عملیات كماندویی علیه این گروه آماده می كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، مردم اردن همچنان تحت شعار "این جنگ جنگ ماست" خواهان انتقام نظامی خون معاذ الکساسبه هستند که اخیرا توسط گروه داعش زنده سوزانده شد. فشار افکار عمومی بر تصمیمات سیاسی اردن بسیار شدید است و به نظر می رسد که امان برای تمام گزینه ها و سناریوها آماده است؛ به رغم آنکه گروه تروریستی داعش اخیرا پس از اعدام ساجده الریشاوی در بیانیه ای تهدید کرد که جنگ را به مرکز امان خواهد کشید.

به گفته یک منبع آگاه، سناریویی که به منطق نزدیک تراست؛ تا این لحظه دوری از اقدام نظامی زمینی مستقیم و تمرکز کردن بر حملات هوایی هدفمند و شدید همراه با نظارت امنیتی و در صورت لزوم انجام عملیات ویژه است.

این سناریو از انجام عملیات کماندویی ویژه حکایت می کند که ممکن است با همکاری با برخی کشورهای دوست و متحد با هدف ضربه زدن به داعش و تضعیف آن صورت بگیرد و به رغم آنکه اردن از ائتلاف بین المللی منزجر است و پیشتر به انجام اقدامات انفرادی به دور از ائتلاف بین المللی اشاره کرده بود؛ اما همانطور که کمیته هایی در کنگره آمریکا اعلام کردند؛ به نظر می رسد که دولت آمریکا به اردن اختیارات لازم را در زمینه نحوه اجرای عملیات ضد داعش را داده باشد و این علاوه بر حمایت لوجستیکی در قالب سلاح های خاص که قرار است بعدا ارسال شود.

اتاق عملیات اردن عملا تا این لحظه قصد دارد تمام عملیات خواه امنیتی و یا نظامی به دور از چشم رسانه ها و در سکوت تام و در چارچوب حرفه ای به دور از فشار احساسات مردمی صورت گیرد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...