نسخه چاپی

خواهرزاده خاتمی: دلبسته نظام و رهبریم

نماینده مردم اردكان در مجلس با تاكید براینكه اصلاح طلبان، دلبسته به انقلاب، نظام، امام و رهبری و پایبند به قانون اساسی هستند گفت: به صراحت عرض می كنم افرادی كه اساس نظام را قبول ندارند، نقطه مقابل اصلاح طلب ها هستند.

به گزارش مهر، محمدرضا تابش در مراسم تجلیل از خدمات علی اکبر اولیا، نماینده مردم یزد در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز قشری گری و تعطیل شدن خردورزی در جامعه یک خطر و تهدید جدی است، اگر خردورزی در جامعه تعطیل شود و اندیشه گریزی رواج یابد، ضلالت و گمراهی و فساد بر جامعه مستولی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف والای بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، نشر و ترویج اخلاق و فضیلت ها در جامعه است، افزود: جامعه ایران یک جامعه اخلاق گرا و دینی است، هم در ادبیات و فرهنگ ما به پاس داشتن فضائل اخلاقی تاکید شده و هم در مناسک دینی ما، به راستی، درستی، حفظ آبرو و اسرار دیگران، پرهیز از دروغ و غیبت و تهمت توصیه شده است.

تابش تصریح کرد: اخلاق به جامعه و افراد منزلت و قوام می دهد و به مثابه پوششی لطیف اما نفوذ ناپذیر بر جامعه، فرد را از رذالتها و کژی‌ها و بداندیشی ها ایمن می دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه امروز با وجود آنکه جامعه ما دینی است، نتوانسته ایم اخلاق را نیز با انجام مناسک دینی به پیش ببریم و با کمال تاسف، دروغ و تهمت و افترا و آبروی افراد را بردن، مثل نقل و نبات در میان ما رواج دارد.

تابش عنوان کرد: واضح است که شیوع بداخلاقی در جامعه، بنیان‌ های آنرا متزلزل می سازد و هزینه اصلاح را بالا می برد.

وی افزود: امروز در جامعه ما مردم با مشکلات زیادی دست به گریبانند، گرانی بیداد می کند، اشتغال و ازدواج جوانان به یک مسئله اساسی تبدیل شده است، رواج فساد هم در بعد مالی و اخلاقی در جامعه تامل برانگیز است، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، اعتیاد و ... اینها نشانه های خوبی برای جامعه نیست.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: با باور به قدرت مردم، اعتماد به آنها جلب نظر و پشتیبانی آنها، استفاده از تخصص و تجربه همه دلبستگان نظام می توانیم کشور را از وضعیتی که به آن دچار شده ایم، نجات دهیم و در این مسیر چاره ای جز تغییر رویه ها و اصلاح امور نداریم.


وی گفت: ما بزرگان انقلاب از جمله دکتر بهشتی و آیت الله مطهری را در زمره اصلاح طلبانی می دانیم که برای اصلاح کژی ‌ها و انحرافات در جامعه به پا خاستند.


تابش با تاکید براینکه اصلاح طلبان، دلبسته به انقلاب و نظام و امام و رهبری و پایبند به قانون اساسی هستند، افزود: به صراحت عرض می کنم افرادی که اساس نظام را قبول ندارند، نقطه مقابل اصلاح طلب ها هستند.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم اولیا تاکید کرد: علی اکبر اولیا نماد یک یزدی تمام عیار بود که آمیزه ای از تدین، تعهد،تخصص، نجابت، اعتدال، ادب در گفتار و منطق در رفتار، شخصیت وجودی اش را شکل می داد.

وی افزود: یزد امروز ما به چنین شخصیت هایی نیازمند است و اگر به اعتقاد والای یزد و یزدی در تاریخ ایران می بالیم و اگر می خواهیم یزد شخصیت و جایگاه برجسته خویش را در سطح کشور حفظ کند، رجعت به نیکی ها، خوبی ها و پاسداشت و ترویج فضیلت های اخلاقی و سجایای انسانی نیاکان ما و علما و فضلا و شخصیت های علمی و اخلاقی این دیار باید مورد توجه و اهتمام مردم به ویژه نسل جوان و تمامی مسئولان امر قرار گیرد.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...