نسخه چاپی

پشت پرده استعفای شهردار كرمانشاه

استعفای شهردار كرمانشاه بدون دلیل نمی‌تواند باشد و همچون بسیاری از موضوعات دیگر باید دلایل را در پس پرده و پستوی لابی‌گری‌های سیاسی جستجو كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، موضوع استعفای چند باره شهردار کرمانشاه در سال‌جاری شاید جذابیتی برای شهروندان نداشته باشد، چراکه این قصه ادامه‎‌دار بارها در رسانه‌های مختلف مخابره شده است.

چند روز پیش موضوع استعفای شهردار کرمانشاه مجددا در خبرگزاری فارس به‌عنوان نخستین خبرگزاری مخابره شد و طی چند ساعت در تمام رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مورد بحث قرار گرفت.

سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه خواستار ادامه فعالیت شهردار کرمانشاه شدند و همگی مخالفت خویش را با این استعفا اعلام کردند.

شهردار کرمانشاه اخیرا تحولات گسترده‌ای در شهرداری انجام داد و تمام شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های وابسته به شهرداری را در احکام جدیدی منصوب کرد.

موضوعی که شاید تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته همین موضوع است، چراکه انتصابات گسترده به‌معنای برنامه‌ریزی برای یک دوره کاری پربار می‌تواند باشد و استعفا چند روز پس از این تحولات برای بسیاری جای سئوال دارد.

قطعا استعفای شهردار کرمانشاه بدون دلیل نمی‌تواند باشد و همچون بسیاری از موضوعات دیگر باید دلایل را در پس پرده و پستوی لابی‌گری‌های سیاسی جستجو کرد.

یک منبع آگاه در شهرداری کرمانشاه به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: شهردار با تغییر و تحولات اخیر درصدد اجرای برنامه‌های کلان و برنامه‌ریزی گسترده برای خدمت به شهروندان بود.

این فرد مطلع که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: فشارهای غیرمنطقی و غیرقانونی از سوی برخی افراد به شهردار در مورد عزل و نصب‌ها وارد می‌شد که استقلال عمل را از وی می‌گرفت.

شهرداری در این روزها مشغول تهیه طرح بودجه سال 94 به‌عنوان برنامه کاری سال آینده است و کلان‌شهر کرمانشاه تا حدود 40 روز دیگر با موضوع فرا رسیدن سال نو و ورود میهمانان نوروزی مواجه می‌شود.

شهرداری در این ایام فعالیت زیادی برای خدمت به شهروندان و مسافران انجام می‌دهد و بدون حضور شهردار بر سر کار خویش عملا کارها به‌درستی انجام نمی‌شود.

فشارهای سیاسی در انتصابات به شهردار و دخالت‌های بی‌مورد قطعا رمق و انگیزه کاری را از هر فردی سلب می‌کند و نتیجه همین می‌شود. باز هم مردم کرمانشاه از کشمکش‌های سیاسی متضرر می‌شوند و وجدان عده‌ای گویی هرگز از خواب بیدار نخواهد شد.

طی 24 ساعت گذشته نیز گویی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه خلاف ضوابط قانونی منتظر تشکیل جلسه علنی شورا نمانده و به توافق برای موافقت با استعفای شهردار رسیده‌اند.

نحوه استعفای شهردار کرمانشاه، شنیده‌هایی مبنی بر فشارهای سیاسی بر شهردار در انتصابات و تعجیل برخی از افراد برای استعفای وی همه و همه حاکی از آن است که پشت پرده موضوعات جناحی و سیاسی قرار دارد و قطعا منافع عمومی در این مسیر برای این عده هیچ اهمیتی ندارد.

ماندن و نماندن شهردار چندان موضوع مهمی نیست، اما استعفای شهردار بنا بر فشارهای غیرقانونی و در شرایطی که موضوعات عمران شهری و خدمت به شهروندان دستخوش نوسانات نامطلوبی می‌شود، جای بحث و بررسی بیشتر دارد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...