نسخه چاپی

خطر وقوع جنگ در دروازه های اروپا

در حالی كه پوتین رییس جمهور روسیه گفته است كشورش قصد ندارد با هیچ كشوری بجنگد ، اولاند رئیس جمهور فرانسه درباره خطر وقوع جنگ در دروازه های اروپا هشدارداد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ای پی تی ان، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه درمصاحبه ای درباره مذاکرات وی و مرکل صدر اعظم آلمان با ولادیمیر پوتین و پترو پروشنکو، روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت : من و صدر اعظم آلمان توجه داریم که خطر وقوع جنگ در دروازه های اروپا وجود دارد.

پیش از این نیز بر اثر درگیری های موجود، افراد بسیاری قربانی شده اند که شهروندان غیرنظامی نیز در بین قربانیان هستند.

از همین رو متنی را ابتدا با اوکراینی ها آماده وسپس درباره آن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره آن بحث و گفت و گو کردیم. هنوز هم لازم است که نقطه نظرات را به هم نزدیک کنیم و به همین دلیل فردا یکشنبه گفت و گویی تلفنی را میان پوتین، پروشنکو، مرکل و من برگزار می کنیم تا به هدف خود نزدیک تر شویم.

وی افزود:تصور می کنم که این یکی از آخرین فرصت ها است و به همین خاطر هم این طرح را ارائه کرده ایم. زیرا اگر نتوانیم به توافق پایدار صلح و نه سازش و مصالحه دست پیدا کنیم با سناریوی دیگری مواجه خواهیم شد که نامش جنگ است.

پوتین : روسیه قصد ندارد با کسی بجنگد

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد روسیه قصد ندارد با هیچ کشوری بجنگد.

پوتین این سخنان را یک روز پس از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه بیان کرد. در این دیدار سران فرانسه و آلمان طرح صلح خود را برای اوکراین به وی ارائه کردند.

پوتین گفت:«ما قصد نداریم با کسی بجنگیم و می خواهیم با همه همکاری کنیم.»

گفته می شود روسیه ، آلمان و فرانسه در حال تدوین پیش نویس سند مشترک توافقنامه صلح اوکراین هستند.

پوتین در جمع اتحادیه اصناف سوچی در جنوب روسیه گفت:«به لطف خدا، جنگی در کار نخواهد بود. اما قطعا تلاش هایی برای متوقف کردن توسعه (روسیه) از راه های مختلف وجود دارد.»

وی با اشاره تلویحی به آمریکا افزود:«تلاش هایی برای بر هم زدن نظم کنونی جهانی با ایجاد نظام تک قطبی وجود دارد. تک قطبی که طی دهه های اخیر و پس از سقوط اتحادیه شوروی ایجاد شد. اما این نظام نمی تواند اجازه هرکاری به خود بدهد درحالی که به دیگری چنین اجازه ای نمی دهد. چنین نظم جهانی شایسته روسیه نیست و روسیه نمی تواند در حالت نیمه اشغال به سر ببرد.»

بحران اوکراین

اوکراین پس از سقوط شوروی و کسب استقلال، تا به امروز محل تنازع روسیه و غرب بوده است. این اهمیت تا بدانجاست، که زبیگنیو برژینسکی مغز متفکر روس تبار دموکراتهای آمریکا، معتقد است که برای کنترل روسیه و جلوگیری از تبدیل آن به یک امپراطوری جدید، بایستی اوکراین را در دست گرفت.

ساکنان شرق و جنوب شرق اوکراین که اکثرا روس تبار هستند طرفدار نزدیک شدن به روسیه و بیشتر ساکنان غرب که مناطق صنعتی اوکراین در این بخش است، حامی نزدیکی به اتحادیه اروپا هستند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...