نسخه چاپی

هوای بام ایران بهاری شد! +عكس

عکس خبري - هواي بام ايران بهاري شد! +عکس

عدم بارش برف و گرم شدن هوا موجب سبز شدن بوته ها و شكوفه های درختان میوه در استان چهارمحال و بختیاری شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: عدم بارش برف و گرم شدن هوا موجب سبز شدن بوته ها و شکوفه های درختان میوه در استان چهارمحال و بختیاری شده است.

امسال برف قابل توجهی در استان چهارمحال و بختیاری نبارید، خبری از یخ و یخبندان وسرمای شدید و مصرف گاز بالا و قبض های گاز با مبالغ بالا نبود.

مردم با لباس های معمولی به خیابان می آیند و خبری از لباس های گرم زمستانی نیست.

هوای بام ایران بهاری شد +عکس

سال گذشته بارش برف در زمستان در نقاط مختلف استان اتفاق افتاد به طوری که موجب سرد شدن شدید هوا در این استان شد و سرد شدن شدید هوا موجب یخ زدن و ترکیدن تعداد بالای کنتور های آب و لوله های آب در نقاط مختلف استان شد.

هم اکنون مردم این استان از ابتدای زمستان تاکنون برف قابل توجهی را مشاهده نکرده اند و کوهستان های این استان تن پوش سفید رنگ برف را هنوز در سالجاری تجربه نکرده اند.

در میان کم بارشی و نبود برف و سرما، هوا در حال گرم شدن است به طوری که درجه حرارت بخاری ها رو به کاهش است.

گرم شدن هوا موجب سبز شدن بونه ها در باغچه ها ومراتع است. بسیاری از درختان میوه در نقاط مختلف استان به شکوفه نشسته اند و شکوفه های این درختان در حال باز شدن است.

درختان میوه بسیاری در منطقه ناغان و سامان و لردگان چهارمحال و بختیاری به شکوفه نشسته اند و شکوفه این درختان میوه باز شده است.

هوای بام ایران بهاری شد +عکس

کارشناسان ارشد باغبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گرم شدن هوا در چهارمحال و بختیاری موجب بیدار شدن درختان وآغاز رشد و نمو گیاهان شده است، عنوان کرد: بسیاری از درختان میوه شکوفه زده اند و بسیاری از بوته ها و درختان کوچک مانند درختچه های رز با گرم شدن هوا نیز اقدام به رشد و نمو کرده اند.

باز شدن شکوفه ها درختان میوه در این موقع سال در این استان برای کشاورز و باغبان ناگوار است به طوری که احتمال از بین رفتن شکوفه ها و سرما زدگی آنها بسیار بالا استمژده سلیمان پور تاکید کرد: باز شدن شکوفه درختان اگرچه در این فصل زیبایی خودش را دارد اما می توان خسارت بالایی سبب شود.

وی ادامه داد: باز شدن شکوفه ها درختان میوه در این موقع سال در این استان برای کشاورز و باغبان ناگوار است به طوری که احتمال از بین رفتن شکوفه ها و سرما زدگی انها بسیار بالا است.

وی گفت: سرمازدگی شکوفه درختان موجب کم باری و کاهش تولید میوه در سال آینده را سبب می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم دما در نقاط اصلی مرکز تولید میوه استان مانند شهرستان سامان افزایش پیدا نکند چرا که موجب ایجاد خسارت به باغبانان و کاهش تولید استان می شود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...